Dacia Duster este una dintre vedetele mărcii românești nu doar în Europa, ci și în restul lumii, în țări unde se vinde cu sigla Renault și chiar Nissan. A doua generație a ajuns deja la jumătatea vieții și se pregătește de un facelift, anul viitor, însă au apărut deja informații și despre generația a treia.
Dacia Duster va fi ultimul model fabricat la Mioveni care va prelua platforma CMF-B a Alianței Renault Nissan Mitsubishi, după Logan și Sandero, și, apoi, după succesorul lui Lodgy și MCV. Dar o va face destul de rapid, la mai puțin de șapte ani de la debutul său. Practic, Duster 2 a avut premiera în toamna anului 2017, la Frankfurt, a fost lansat la începutul anului 2018 în Europa, dar va primi o nouă generație încă de la începutul anului 2024, potrivit lui Marc Suss, directorul de program Dacia în cadrul Renault.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Motivul este dat de trecerea la noua platformă, care ar permite economii scalate ale achizițiilor și de producție, dat fiind că doar Dokker ar mai putea rămâne dependent de vechea platformă, iar acesta va fi fabricat la Tanger, în Maroc. Beneficiile noii platforme sunt prezentate, la lansarea noilor Sandero și Logan, ca fiind tehnologii mai noi disponibile, o structură a caroseriei mai rigidă, mai stabilă, cu un grad mai ridicat de siguranță. În același timp, nevoia de a accesa noi motorizări ale Alianței impune trecerea la această nouă platformă, pe care sunt deja dezvoltate noile Renault Clio 5 și Captur 2, noul Nissan Juke 2 și noile Dacia Sandero 3 și Logan 3. După acestea urmează înlocuitorul lui Lodgy și, în final, Duster 3.
Așadar, noul Duster ar putea sosi după mai puțin de 7 ani pe piață, aceasta fiind prima veste legată de renumitul SUV.
A doua veste este mai puțin bună și ține de una din caracteristicile cu care Duster i-a obișnuit pe mulți dintre fanii săi: tracțiunea integrală, preluată încă de la prima generație de la modelul Nissan Qashqai (într-o versiune simplificată). Realitatea este că platforma CMF-B nu are în prezent o declinare cu 4 roți motrice și nici nu există informații că se află în lucru o astfel de versiune. Practic, niciun model al Alianței dezvoltat pe CMF-B nu mai dispune de versiune 4x4. Juke, singurul SUV 4x4, care avea în comun cu Duster o serie de componente și chiar o istorie comună, nu mai oferă, odată cu a doua generație, o astfel de versiune.
CITEȘTE ȘI Jurnaliștii de la Top Gear sunt disperați: Avem nevoie urgentă de acest Dacia Duster pick-up!În ceea ce privește actualul Duster, ponderea clienților care optează pentru acest tip de tracțiune este undeva între 20 și 30%, în funcție de piață, cu o tendință în scădere, din cauza modificărilor din oferta de motoare, ceea ce înseamnă că nici din punct de vedere al businessului nu mai reprezintă o țintă. Dacă punem la socoteală și faptul că vor dispărea și propulsoarele diesel de pe acest model, putem avea un tablou complet asupra a ceea ce va reprezenta Duster 3: un crossover mult mai cochet, dar nu se va mai lăuda cu performanțe off-road, cu un design ce va găzdui detaliile de pe Sandero Stepway (design la care se lucrează în acest moment) și care va dispune de noi tehnologii de siguranță, inclusiv frânarea de urgență, iar motoarele sale vor fi mult mai economice și moderne. Printre acestea se va număra și un hibrid din familia E-Tech, dar și un posibil mild hybrid pe 48 V, care îl vor ajuta să atingă țintele de emisii, care din 2025 vor deveni mult mai dure.