Maroc se profilează tot mai mult ca o bază solidă de producție pentru vehiculele electrice destinate Europei, cu ajutorul costurilor de producție reduse și al subvențiilor acordate de stat. Maroc are de asemenea resurse importante de cobalt și fosfat.
Guvernul din Maroc și compania chineză Gotion au semnat la Rabat un memorandum de înțelegere privind construirea primei uzine de de baterii de tip gigafactory destinate vehiculelor electrice. Este de asemenea prima fabrică de baterii pentru mașini electrice din Africa.
Investiția anunțată de chinezi se ridică la circa 6 miliarde de euro (aproximativ 65 de miliarde de dirhami) și va marca consolidarea poziției Marocului în segmentul electric al industriei auto, după ce Stellantis și, mai nou, Renault, au demarat producția de vehicule electrice în uzinele proprii din această țară.
Gotion, o companie chineză cu unități de producție pe mai multe continente, a anunțat că are în plan angajarea a până la 25.000 de persoane în următorul deceniu, inclusiv în lanțul de furnizori, ceea ce va contribui la dezvoltarea economică a Marocului.
Capacitatea de producție estimată pentru viitoarea uzină este de 100 GW anual, iar clienții uzinei vor fi nu numai companiile cu producție locală, ci și alte companii de pe piețele externe.
Guvernul marocan are un plan foarte bine pus la punct pentru susținerea investițiilor în producția de vehicule electrice, în cea de baterii și în activitățile de extracție de materii prime specifice, în special cobalt și fosfați.
CITEȘTE ȘI Mercedes trece de astăzi la modelul de agenție. „Vânzările viitorului” aduc prețuri unice la toți dealeriiRenault a fost prima companie auto europeană care a început producția de autovehicule în Maroc, uzina companiei franceze fiind specializată în special în producția de mașini Dacia. Ulterior, Stellantis și-a construit propria uzină în Maroc, în care sunt asamblate atât mașini cu combustie, cât și mașini electrice.
Renault a demarat producția experimentală de mașini electrice și intenționează să producă în Maroc, pe una din liniile din fabrica Dacia, un model de mici dimensiuni destinat închirierilor prin brandul de mobilitate Mobilize. Mai multe informații neoficiale fac referire însă la posibilitatea ca Renault să producă în Maroc primele vehicule electrice sub brandul Dacia.
Un posibil scenariu este mutarea modelului Spring în Maroc, odată cu trecerea la o nouă generație. O altă posibilitate este ca viitorul Sandero, care va trece la o nouă generație în 2027, să aibă și o versiune electrică, produsă în Maroc.