Planul Național de Relansare și Reziliență prevede fonduri de 4,5 miliarde euro pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, alte 5 miliarde euro fiind alocate pentru infrastructura feroviară, inclusiv metrou.
CITEȘTE ȘI Prin eMAG Ads, antreprenorii își pot promova produsele la peste 500.000 de potențiali cliențiSectorul rutier
Investiții în dezvoltarea infrastructurii rutiere majore (TEN-T) și a conexiunilor cu zone relevante din punct de vedere economic (inclusiv cu potențiale culoare navigabile) se vor concentra pe următoarele tronsoane:
CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin Vestor o A7 – Anumite secțiuni;
o A8 – Anumite secțiuni;
o A1 – Secțiunea Lugoj – Deva;
o A3 – Anumite secțiuni și Centura Metropolitană Cluj;
o Legătura între Autostrada A1 – Timișoara – Aeroportul Timișoara;
o Legătura Autostrada A8 – Lețcani Vest – Bypass Iași – Iași Dacia;
o Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială și logistică);
o Legătura între Autostrada A1 – Pitești – Mioveni Bypass;
o Legătura Craiova Est – Drum Expres Pitești – Craiova;
o Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;
o Legătura A10 – Teiuș – Blaj (zona industrială);
o Legătura Autostrada A3 – Mărtinești – Vâlcele;
o Alternativa Techirghiol (Litoral Express);
o Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;
o Legătura Călărași – Drajna Nouă – Autostrada A2;
o Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;
o Legătura Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;
o Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni.
Sectorul feroviar
Finanțările sunt alocate pentru reforme și investiții precum:
Optimizarea managementului traficului feroviar pe rețeaua națională și investiții aferente lucrărilor de modernizare a sectoarelor selectate din rețeaua TEN-T, cum ar fi:
- Arad - Timișoara - Caransebeș; o Cluj - Episcopia Bihor;
- Brașov - Aeroport Brașov;
- Timișoara – Aeroport Timișoara; o Trenul metropolitan Cluj Napoca.
Reînnoirea și electrificarea căii ferate prin măsuri de reformă (o nouă abordare strategică care include mecanisme de prioritizare a intervențiilor) și investiții (șine, traverse, macaze, înlocuirea stratului de piatră), în special pentru tronsoanele selectate.
Optimizarea mersului trenurilor de călători pe rețeaua feroviară națională, inclusiv prin următoarele intervenții:
- Optimizarea mecanismului instituțional de gestionare a investițiilor în domeniul feroviar și de furnizare a serviciului public;
- Achiziția de material rulant verde pentru rețeaua națională;
- Modernizarea materialului rulant existent pe rețeaua feroviară națională;
- Achiziția materialului rulant pentru rețeaua feroviară metropolitană și modernizarea punctelor de oprire.
CITEȘTE ȘI Guvernul a aprobat plafonul pentru Noua Casă în acest an - 1,5 miliarde leiCreșterea eficienței mobilității urbane verzi prin dezvoltarea transportului cu metroul, inclusiv prin:
- Achiziția sistemelor de management al consumului de energie electrică;
- Achiziția de material rulant nou;
- Construirea de noi magistrale de metrou în regiunea București-Ilfov și Cluj.
CITEȘTE ȘI VIDEO Dacia face spectacol în Madrid, Paris, Milano și București și lansează Spring chiar în ziua echinocțiului de primăvară, cu artiști pe stradăÎn același timp, Planul prevede:
- Promovarea unui cadru legislativ și instituțional privind dezvoltarea de trasee cicloturistice, pedestre, nautice fără motor și ecvestre.
- Construirea a până la 3.000 km de piste de ciclo-turism în România, finalizarea Eurovelo 6 și a altor trasee similare.
- Susținerea rutei Via Transilvanica și a altor proiecte mature inițiate de societatea civilă și de administrațiile publice locale pentru trasee pedestre, velo, nautice fără motor și ecvestre