Noul Peugeot și-a omologat cea mai mare baterie oferită pe modelele E-3008 și E-5008 și anunță că a atins „cea mai mare autonomie a unui SUV”, noile versiuni de motorizare fiind acum disponibile pentru comandă pe diferite piețe ale Europei.
O baterie „made in France” instalată pe noile modele electrice 3008 și 5008 a fost desemnată de producătorul francez Peugeot ca fiind în acest moment lider pe segmentul SUV-urilor, cu o autonomie care atinge pragul de 700 km (668 km pe 5008). Valorile au fost omologate oficial în regim WLTP și vor fi comunicate ca atare de producător pe toate documentele celor două modele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Peugeot spune că SUV-ul compact E-3008, în versiunea Long Range, poate ajunge de la Paris la Nisa cu numai două opriri pentru încărcare, în timp ce competitorii săi direcți au nevoie de cel puțin trei opriri. Distanța Paris – Nisa are aproape 1000 km, însă cele două opriri sunt necesare pentru a respecta nivelul de descărcare de minim 20% pentru baterie, respectiv cel de încărcare de maxim 80%. În acest fel, timpul de încărcare efectiv scade foarte mult și poate fi comparat cu cel al unui rezervor de benzină plus câteva minute în plus de odihnă.
La o autonomie maximă de 700 km, între nivelul de 20% și cel de 80% vom avea o autonomie netă de aproximativ 420 de km, care nu mai este o valoare atât de mare pe cât pare când citești 700 km și care explică de ce este nevoie de minim două opriri pentru a parcurge 1000 km.
Noile versiuni Long Range au o baterie de 96,9 kWh și un nou motor de 230 CP/170 kW, care se adaugă motorului de 210 CP/157 kW, care era oferit cu o autonomie de 527 km pentru E-3008 și, respectiv, 502 km pentru E-5008. Mașinile echipate cu noua baterie dispun și de un nou sistem de precondiționare a bateriei, care optimizează timpul de încărcare în timpul călătoriilor lungi.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault confirmă lansarea în România a celei mai ieftine versiuni Symbioz. Prețul coboară periculos de mult, la nivelul unui Duster hibrid bine echipatNoile baterii ale Stellantis, ce vor fi folosite și pe alte modele în viitor, sunt produse în Sochaux și sunt bazate pe celulele fabricate de uzina ACC din Douvrin, un joint-venture Stellantis – Mercedes, finanțat de guvernele celor două țări, Franța și Germania.
Încărcarea bateriei de 96,9 kWh se va putea face cu puteri de până la 160 kW la stații DC, beneficiind de un timp de încărcare de la 20% la 80% de 27 de minute. Asta înseamnă că pentru a parcurge cei 1000 km de la Paris la Nisa, șoferul unui E-3008 Long Range va avea nevoie de o oră pentru încărcare.
Prețul pentru noile motorizări ale celor două modele E-3008 și E-5008 nu au fost comunicate. Mașinile vor fi expuse în premieră la Salonul Auto din Paris, începând din 14 octombrie.