Peugeot a prezentat la finalul anului trecut noua generație a SUV-ului 3008, un model construit pe o platformă complet nouă, STLA Medium, având pentru prima dată și o propulsie complet electrică. Așa cum ne-a obișnuit, Peugeot oferă și acest model în sistem multi-energie, astffel că pe lângă propulsia electrică, clienții pot cumpăra motorizări PHEV și hibrid.
Cel mai nou SUV de la Peugeot, 3008, inclusiv versiunea electrică e-3008, poate fi comandat în România, odată cu lansarea comercială a acestui model pe piețele din Europa. Peugeot 3008 este un fastback coupe și are trei versiuni de motorizare, pe două versiuni de echipare.
Cea mai ieftină versiune va fi Allure, cu motorizare hibrid, bazată pe motorul 1.2 Hybrid 136 CP, cu o cutie automată electrificată, e-DCS6.
Aceasta costă 33.000 de euro și are printre echipamentele standard faruri și stopuri LED, noul i-Cockpit Panoramic, care include și două ecrane de 10 inci, sistemul de infotainment i-Connect, cu radio digital, bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto, aer condiționat automat, jante de 10 inchi. Același motor, dar în echipare GT, va costa 36.500 de euro, având în plus o serie de echipamente și tehnologii de asistență. La interior, afișajul este înlocuit de un ecran panoramic de 21 de inchi.
Pe motorizarea Plug-In Hybrid, motorul de bază este 1.6 litri, cu o putere de 195 CP, având o cutie automată în 7 trepte, de asemenea electrificată. Prețul de achiziție începe de la 41.600 pe echiparea Allure și ajunge la 45.000 pe echiparea GT.
În fine, versiunea complet electrică începe de la 46.700 euro, pentru Allure, și ajunge la 50.000 de euro, pe echiparea GT.
Cea mai sofisticată dintre versiunile lui 3008, cea electrică, are un motor electric de 210 CP și o baterie de 73 kWh, cu performanțe care înseamnă 170 km/h viteză maximă și accelerație de 8,8 secunde de la 0 la 100 km/h. Autonomia promisă de constructor este de 527 km, la un consum mediu de maxi 17,4 kW/100 km. Încărcarea bateriei are nevoie de până la aproape 24 de ore la o priză domestică de 3,2 kW sau 4 ore 50 minute la curent trifazic de 11 kW, însă timpul se scurtează la 30 de minute la o stație rapidă de 160 kW.
CITEȘTE ȘI Dacia își majorează vânzările în Germania, dar are scăderi la Spring și Duster„Lansarea modelului Next-Level E-3008 reprezintă un pas important în transformarea radicală a Peugeot într-o marcă atrăgătoare, 100% electrică, reprezentând noi repere în materie de design, plăcere de a conduce și eficiență. Cu designul său exterior, spectaculosul Peugeot Panoramic i-Cockpit, plăcerea de a conduce și performanțele electrice fără precedent, Next-Level E-3008 introduce Peugeot într-o nouă eră, fiind marca franceză care oferă cea mai largă gamă de vehicule electrice generaliste de pe piață”, a declarat Linda Jackson, CEO Peugeot.
Dimensiunile noului 3008 rămân în zona compactă, cu 4,54 metri lungime, 1,89 metri lățime și 1,64 metri înălțime, cu un portbagaj care oferă 520 litri, fiind aproape similare cu cele ale generației anterioare.
Peugeot e-3008 este echipat de asemenea cu o serie de tehnologii și dotări care ridică statutul acestui automobil, în procesul de upgrade pe care grupul Stellantis îl aplică mărcii franceze: scaune ergonomice cu susținere laterală adaptivă, sistem de purificare a aerului din habitaclu, sistem audio Hi-Fi.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault a dezvăluit numele unui viitor SUV compact, posibil înlocuitor al lui Duster pe piețele internaționaleSistemul de propulsie are patru moduri de rulare ce pot fi selectate de șofer. Modul Normal este modul implicit al mașinii, având puterea și cuplul reduse, în cazul unei apăsări medii a pedalei de accelerație. Modul Eco limitează puterea și cuplul pentru un consum redus de energie, având inclusiv efecte asupra sistemului de climatizare. Modul Sport este mai dinamic și are setări specifice pentru direcție, accelerație și transmisie. Al patrulea mod, 4WD, se aplică doar dacă este cazul și contribuie la distribuția puterii motorului către toate cele patru roți.
Au mai fost anunțate și motorizări mai puternice, de 230 CP Long Range și 320 CP Dual Motor, ultima având și tracțiune integrală și o baterie de 98 kWh, cu autonomie de circa 700 km, dar prețurile pentru acestea nu au fost comunicate deocamdată.