Producătorul turc de autobuze Otokar, desemnat câștigătorul licitației pentru cele 400 de autobuze pe care Primăria Capitalei vrea să le cumpere, se arată încrezător în rezultatul contestației și estimează că autoritățile române vor da o soluție favorabilă în trei-patru săptămâni. Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa, a declarat într-un interviu pentru News.ro că România este o țară cu potențial, unde are ca obiectiv să își întărească prezența și vrea să participe și la alte licitații organizate de municipalități. Compania deja a depus o astfel de ofertă la o licitație organizată la Brașov. În prezent, în România circulă 190 de autobuze Otokar, în cadrul unor contracte private, iar cel cu Primăria București ar fi primul contract cu o instituție publică.
”Am fost surprinși de aceste contestații, nu înțelegem de ce au contestat licitația, motivele lor sunt nefondate. Suntem însă încrezători că personalul Primăriei, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și instanțele de judecată vor lua deciziile în conformitate cu legile și documentele furnizate, o soluție corectă, favorabilă nouă. Suntem foarte optimiști că decizia va fi aceeași, deoarece este rezultatul unui proces de evaluare lung și serios. Am trimis mii de pagini de documente tehnice pe tot parcursul procesului. Estimăm că în circa 3-4 săptămâni vor oferi soluția finală”, a declarat într-un interviu pentru News.ro Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa.
Primăria București a atribuit în februarie firmei Otokar Europe contractul de achiziție a 400 de autobuze noi pentru Capitală, cu o garanție de opt ani. Valoarea contractului, dacă va fi semnat, este de 100 de milioane de euro și include și partea de servicii. Rezultatul licitației a fost însă contestat de ceilalți concurenți, Mercedes - Benz România și turcii de la Karsan.
”Argumentele sunt neîntemeiate și am fost dezamăgiți să descoperim în mass-media argumentele lor false, chiar înainte ca rezultatul licitației să ne fie comunicat. În ansamblu, oferta noastră respectă atât cerințele prevăzute în documentația de licitație, cât și necesitățile cetățenilor Capitalei. Totuși, nu comentăm dreptul legal al unui ofertant de a contesta un rezultat al licitației, chiar dacă rezultatele nu sunt conforme cu realitatea. Otokar va avea un garaj de service cu sediul în București, care poate respecta 100% documentația de licitație, inclusiv licența solicitată de carnetul de licitație și reglementările internaționale relevante”, a precizat Toublanc.
El spune că Otokar s-a angajat să efectueze operațiunile post-vânzare pentru a atinge o disponibilitate a serviciilor pentru cel puțin 95% din autobuze.
”Practic, fiecare autobuz trebuie să fie disponibil din punct de vedere tehnic cel puțin 347 de zile pe an din 365. Oferta noastră, așa cum am afirmat, este conformă 100% cu documentația de licitație și cu dimensiunile solicitate. Nu ne așteptăm la surprise din partea autorităților române”, a punctat reprezentantul Otokar Europe.
Reprezentantul Otokar Europe afirmă că societatea a avut cea mai bună ofertă raport calitate-preț.
”Nu am avut cea mai scumpă ofertă, dar nici cea mai ieftină. Însă din punctul de vedere al raportului calitate-preț, am avut cea mai bună ofertă. Am livrat 140 de autobuze în Malta, un stat mai mic decât România, și în multe alte orașe din Europa de Vest. În prezent, 39.000 de autobuze Otokar circulă în 60 de orașe din întreaga lume, din care 3.800 în Europa”, a adăugat Denis Toublanc.
Otokar vrea să participe și la alte licitații în România
Mai mult, Otokar vrea să își întărească prezența în România și să participe și la alte licitații publice.
”Vrem să participăm și la alte licitații în România și să ne întărim prezența aici. Am depus deja o ofertă la o licitație organizată la Brașov, tot privind transportul public. Considerăm că România are potential, aici există o flotă veche de mașini. O mare parte din ea ar trebui schimbată”, a precizat oficialul Otokar Europe.
Primăria București a anunțat în februarie că Asocierea Otokar Europe și Otokar Automotive a câștigat licitația pentru 400 de autobuze noi pentru RATB. Contractul avea o valoare estimată de aproximativ 510,5 milioane lei, fără TVA (circa 111 milioane euro).
Potrivit caietului de sarcini, contractul este pentru patru ani și urmează să fie livrate: 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, cu o capacitate minimă de 96 de pasageri, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri și o capacitate minimă de 70 de călători și 30 de autobuze articulate, de 18 metri, cu o capacitate minimă de 135 de călători.
Otokar, lider în domeniul autobuzelor, în Turcia, este parte a celui mai mare grup industrial din Turcia, Koç, care deține mai multe mărci de electrocasnice și electronice, cum ar fi Arctic, Beko și Grundig.
Otokar are o capacitate anuală de producție de 13.000 vehicule, din care 5.000 de autobuze/autocare. Suprafața alocată activității de producție se întinde pe 552.000 metri pătrați.
Otokar a vândut în medie 2.500 de autobuze pe an în ultimii opt ani.
Compania are 2.200 angajați și 300 de distribuitori și puncte de service. În ultimii zece ani a investit 110 milioane euro în cercetare și dezvoltare.