Premierul Orban a declarat vineri că punerea în circulație a metroului din cartierul Drumul Taberei mai depinde de doar câteva obiecții din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență, iar rezolvarea acestor obiecții se va face într-un timp relativ scurt, de ordinul zilelor.
”Metroul Drumul Taberei se va deschide după semnarea procesului verbal de recepție, iar semnarea procesului verbal de recepție în momentul de față mai depinde de doar câteva obiecții din partea ISU, pe care le-am discutat și cu domnul ministru (al Transportorilor - n. red.) și cu conducerea Metrorex, pentru care se lucrează. Rezolvarea acestor obiecții se va face într-un timp relativ scurt, de ordinul zilelor, nu de ordinul săptămânilor sau lunilor, așa cum am văzut tot felul de speculații pe această temă”, a afirmat prim-ministrul Ludovic Orban.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
,,Săptămâna aceasta, luni, au început testele instalațiilor electro-energetice și acestea sunt în regulă, se fac și testele dinamice cu 8 trenuri pentru teste dinamice și înmagazinarea tonajului de rodaj. De luni, 24 august, Comisia de Recepție începe recepția pe specialități, pe componente și în paralel se realizează și recepția la terminarea lucrărilor respectiv la punerea în funcțiune a instalațiilor. Sperăm că toate aceste proceduri să se realizeze într-un timp cât mai scurt astfel încât în septembrie să putem să vedem trenurile de metrou circulând pe M 5”, preciza, luna trecută, ministrul Transporturilor la Radio România.
CITEȘTE ȘI Brașovul va fi primul mare oraș din România care va avea transportul în comun 100% electric, anunță ministrul MediuluiLa sfârșitul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunța că termenul asumat neforțat de către antreprenori, consultanți și beneficiari pentru darea în folosință cu călători a metroului din Drumul Taberei - și anume 30 iunie 2020 - nu poate fi respectat, iar specialiștii vor fi cei care vor decide momentul în care magistrala M5 va fi dată în exploatare.
Totodată, ministrul a ținut să sublinieze că a cunoscut o categorie de angajați ai ministerului pe care îl conduce, inclusiv ai Metrorex, pe care a denumit-o generic "promitaci", dar care ulterior se transformă în "explitaci", termeni care nu se regăsesc DEX.
Ministrul Transporturilor nu a mai avansat niciun termen pentru darea în exploatare cu călători a magistralei M5 și a spus că acesta va fi stabilit de specialiști.
La câteva zile după vizita ministrului Transporturilor și a premierului la Magistrala M5, Consiliul de Administrație al Metrorex îl numea pe Gabriel Mocanu în funcția de director general interimar, după ce Mariana Miclăuș, cea care ocupase această poziție din noiembrie anul trecut, și-a dat demisia.
Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, de pe Magistrala 5 de metrou, inclusiv stația și depoul Valea Ialomiței, este finanțată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 - 2013, POIM 2014 - 2020 (85%) și de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei.
CITEȘTE ȘI Bugetele programelor Rabla la autovehicule și electrocasnice - majorate în Parlament. Primă suplimentară la automobil fabricat în RomâniaÎn luna iunie, guvernanții au intrat în subteran pentru a puncta faptul că începerea testelor pe magistrala 5 de metrou spre cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din Capitală, reprezintă un moment istoric, recunoscând însă în același timp că nici actualul guvern nu poate respecta termenul promis, de 30 iunie, pentru punerea în funcțiune, ca și faptul că nici nu mai pot avansa la acest moment un termen clar.
Ei invocă acum o serie de probleme la o centrală de ventilație și la o stație de pompare a apei.
În decursul lucrărilor la această linie, prin guvern s-au perindat 17 miniștri ai Transporturilor și 8 directori generali ai Metrorex.
Licitațiile la tronsonul respectiv au început în 2008, iar lucrările, în 2012, cu promisiunea că vor fi încheiate în maximum 3 ani.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Dacia dezvăluie noile Sandero și LoganToate termenele au fost însă încălcate indiferent de ce guvern s-a succedat la putere, devenind un studiu de caz ce poate fi prezentat ca exemplu de interese proprii politice și/sau financiare, de mari lacune legislative și de o la fel de mare lipsă de interes față de nevoile populației.
Ultimul termen, de 30 iunie, a fost avansat de noul Guvern PNL. La jumătatea lunii aprilie, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, cchiar au verificat stadiul lucrărilor la Magistrala M5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, și au anunțat cu mândrie că termenul de 30 iunie va fi respectat.
”Deja puțină lume mai crede că avem capacitatea de a finaliza această investiție, ori eu cred că trebuie să arătăm bucureștnilor că pot fi finalizate astfel de investiții”, a spus atunci Orban, care a adăugat că Guvernul va asigura resursele necesare în acest scop.
Îniante de izbucnirea epidemiei de coronavirus, în februarie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, arăta că termenul de 30 iunie 2020, asumat de toate părțile implicate, pentru finalizarea Magistralei 5 de metrou Eroilor - Râul Doamnei rămâne ferm. Bode a arătat că stadiul lucrărilor este verificat săptămânal de reprezentanții ministerului, iar lucrările sunt în grafic.