Ministrul italian al Economiei, Giovanni Tria, a exclus miercuri varianta naționalizării companiei aeriene Alitalia, care este plasată sub administrare specială începând din 2017, adăugând că Guvernul de la Roma vrea să găsească o soluție de piață pentru ca operatorul aerian să își poată continua activitățile, transmite Reuters.
Săptămâna trecută, vice-premierul italian Luigi Di Maio le-a spus sindicatelor că Trezoreria și compania publică de căi ferate Ferrovie dello Stato (FS) ar putea prelua împreună o participație de peste 50% din acțiunile Alitalia, arată Agerpres.
Autoritățile de la Roma sunt în căutarea unui cumpărător pentru compania aerian italiană care trece din nou printr-o perioadă dificilă. Săptămâna trecută, operatorul feroviar Ferrovie dello Stato (FS) a anunțat că a inițiat negocieri cu companiile aeriene Delta Air Lines și easyJet pentru a pune la punct un plan de salvare a Alitalia, plan care ar urma să fie prezentat până la finele lunii martie.
CITEȘTE ȘI FOTO Poze-spion cu Dacia Sandero. Când și unde va fi lansatăOdată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiției trenurilor de mare viteză și a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piață și profiturile sale.
Alitalia are aproximativ 9.200 de angajați în regim full-time și alți 1.600 sunt plasați într-o schemă temporară susținută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil într-o țară cu o rată ridicată a șomajului.
Alitalia a fost plasată sub administrare specială în mai anul trecut, după ce salariații au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor și salariilor.
CITEȘTE ȘI STUDIU: Deși 52% din șoferii români declară că nu se simt în siguranță în trafic, doar 31% dintre aceștia afirmă că respectă viteza legalăProcesul de vânzare al Alitalia, unde compania Etihad Airways din Abu Dhabi deține o participație de 49%, a fost întârziat din cauza incertitudinilor provocate de alegerile generale.