Ministrul italian al Economiei, Giovanni Tria, a exclus miercuri varianta naționalizării companiei aeriene Alitalia, care este plasată sub administrare specială începând din 2017, adăugând că Guvernul de la Roma vrea să găsească o soluție de piață pentru ca operatorul aerian să își poată continua activitățile, transmite Reuters.
Săptămâna trecută, vice-premierul italian Luigi Di Maio le-a spus sindicatelor că Trezoreria și compania publică de căi ferate Ferrovie dello Stato (FS) ar putea prelua împreună o participație de peste 50% din acțiunile Alitalia, arată Agerpres.
Autoritățile de la Roma sunt în căutarea unui cumpărător pentru compania aerian italiană care trece din nou printr-o perioadă dificilă. Săptămâna trecută, operatorul feroviar Ferrovie dello Stato (FS) a anunțat că a inițiat negocieri cu companiile aeriene Delta Air Lines și easyJet pentru a pune la punct un plan de salvare a Alitalia, plan care ar urma să fie prezentat până la finele lunii martie.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiției trenurilor de mare viteză și a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piață și profiturile sale.
Alitalia are aproximativ 9.200 de angajați în regim full-time și alți 1.600 sunt plasați într-o schemă temporară susținută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil într-o țară cu o rată ridicată a șomajului.
Alitalia a fost plasată sub administrare specială în mai anul trecut, după ce salariații au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor și salariilor.

Procesul de vânzare al Alitalia, unde compania Etihad Airways din Abu Dhabi deține o participație de 49%, a fost întârziat din cauza incertitudinilor provocate de alegerile generale.