Fincantieri oferă tradiție, experiență și inovație și pune la dispoziția României expertiza de care dispune construind nave la Vard Brăila și Vard Tulcea. Grupul și-a luat angajamentul pentru un parteneriat pe termen lung cu România și este candidat calificat în licitația pentru corvete cu o ofertă solidă pentru Forțele Navale Române.
Cu peste 7.000 de nave construite în cei peste 230 de ani de istorie, Fincantieri are în portofoliu nave-simbol pentru fiecare epocă. Navele construite de ei sunt iconice, cum ar fi Amerigo Vespucci - nava-școală a Academiei Navale italiene, sau pachebotul transatlantic. Tradiția și experiența Fincantieri sunt dovedite prin intermediul câtorva puncte de referință.
1780 – primul șantier modern din Italia își începe activitatea în Castellammare di Stabia, lângă Napoli.
1933 – pachebotul transatlantic Rex stabilește recordul “Blue Riband” pentru cea mai rapidă traversare a Atlanticului cu o navă de pasageri.
1984 – Fincantieri fuzionează cu subsidiarele sale și devine o companie organizată în patru sectoare diferite: nave comerciale, nave militare, reparații de nave și motoare diesel, alte produse.
În anii ’90, Grupul intră pe piața navelor moderne de croazieră, devenind în scurt timp lider în acest sector. În acea perioadă, Fincantieri a livrat Crown Princess and Regal Princess, primele dintr-o lungă serie de nave cu înalte dotări tehnologice, care au permis companiei să-și dezvolte o expertiză în proiectarea și construcția de nave complexe și să-și creeze o rețea vastă de furnizori foarte specializați.
Din 2002, Grupul a trecut printr-o transformare radicală prin adoptarea unei strategii de creștere bazate pe diversificare și globalizare, într-un context de piață cu numeroase provocări. Aceste acțiuni au permis Fincantieri să-și stabilească o nouă poziție în piață și să evolueze de la statutul de constructor național de nave – cu o anumită bază de clienți, la un actor internațional cu un portofoliu divers și mult mai echilibrat, axat pe proiectarea și construcția unor produse complexe, precum nave de croazieră, feriboturi sau nave militare.
Din 2005, Grupul își extinde operațiunile în trei noi sectoare de business: mega-iahturi – intrând pe piața navelor de lux; reparații și conversie de nave – amplificându-și activitatea în sectorul transformării navelor comerciale; sisteme și componente marine – cu scopul de a-și crește operațiunile ca sistem integrant pentru a oferi soluții complete.
În 2006, Fincantieri livrează primul submarin U212A din clasa Todaro.
La sfârșitul lui 2008, ca parte a strategiei de a intra pe piețe mari în afara Italiei, Grupul intră pe piața americană cumpărând Manitowoc Marine Group, acum Fincantieri Marine Group. De-a lungul anilor, Fincantieri a investit masiv pentru modernizarea celor trei șantiere din Wisconsin și pentru dezvoltarea lanțului de producție, a transferat know-how și a pus la dispoziție experți pentru a asigura transferul de expertiză. Acest lucru a însemnat aproape 1.000 de noi locuri de muncă pe șantierele din SUA și alte câteva mii în lanțul de aprovizionare.
În 2013, Fincantieri cumpără STX OSV Holdings Limited, redenumită VARD Holdings Limited – lider global în construcția de nave specializate și pentru operațiuni offshore. Prin VARD, Fincantieri deține astăzi în România două șantiere moderne – Vard Brăila și Vard Tulcea, care garantează aproximativ 8.000 de locuri de muncă în țară.
În iulie 2014, compania este listată pe Bursa de Valori din Milano.
Cu peste 19.500 de angajați (80.000 cu subcontractori cu tot), cu 20 de șantiere pe 4 continente, compania este astăzi un constructor occidental de top. Printre clienții săi se numără importanți operatori turistici, Marina Statelor Unite și Forțele Navale Italiene, alături de alte forțe navale străine. De asemenea, Fincantieri este partenerul unor mari companii europene din industria apărării, în cadrul unor programe multinaționale.