Nissan a confirmat că modelul Navara nu va mai primi o nouă generație care să fie produsă în Europa. În acest fel, se confirmă și închiderea uzinei din Barcelona, în care era asamblat acest model împreună cu versiunea Renault Alaskan.
Nissan a decis deja ca, la 31 decembrie 2021, să închidă uzina din Barcelona, în cadrul programului său de restructurare. Închiderea a fost negociată cu partenerii sociali, sindicate și autorități locale, astfel încât la finalul perioadei negociate Nissan să poată opri orice activitate în această locație. Inițial, Nissan a anunțat încă de anul trecut că are în plan închiderea, la finalul lui 2020, pentru a-și atinge țintele de reducere a costurilor. În luna mai 2020, tensiunile din fabrică au condus la oprirea forțată a activității, care s-a suprapus apoi peste perioada de pandemie. Negocierile dintre sindicate și Nissan, intermediate de guvernul iberic, au condus la un acord prin care japonezii și-au asumat menținerea producției până la finalul 2021, iar în acest timp să caute un potențial cumpărător. Muncitorii au acceptat să repornească activitatea, însă speranțele de găsire a unui cumpărător au rămas fără rezultat.
CITEȘTE ȘI Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următorAcum, Nissan confirmă că modelul Navara nu va mai fi produs, deoarece uzina își încetează activitatea pe 31 decembrie. În plus, pickup-ul nu va mai avea un înlocuitor în oferta mărcii pe piața europeană, dat fiind faptul că piața de pickup-uri s-a restrâns extrem de mult în ultimii ani.
Planurile de restructurare a activității Nissan la nivel global cuprind, printre altele, închiderea uzinei din Barcelona, reducerea numărului de vehicule ale mărcii la maxim 55, de la 69, restrângerea producției la 5,4 milioane unități anual și depășirea pragului de 80% a capacităților de producție în toate facilitățile companiei. Nissan și-a asumat, de asemenea, reducerea expunerii din Europa, conform strategiei comune din Alianța cu Renault și Mitsubishi.
În prezent, vânzările de pickup-uri din Europa sunt dominate de Ford, cu modelul Ranger, care acoperă aproape 40% dintr-un volum de circa 60.000 de unități, acesta fiind urmat de Toyota Hilux, care acoperă alte 30% din piață. În aceste condiții, celelalte pickupuri se mulțumesc cu restul de 30% rămas, care se împarte în principal între Nissan Navara și Mitsubishi L200. Ambele pickup-uri vor dispărea însă, începând din 2022, conform planurilor aprobate de Alianța din care cele două fac parte, alături de Renault. Francezii și-au încercat și ei norocul pe această piață a pickup-urilor, cu Alaskan, așa cum a făcut-o și Mercedes, cu X-Class, fără succes însă. Ambele modele erau produse de Nissan la Barcelona, îmrepună cu Navara.
Nissan Navara a fost unul dintre cele mai populare pickup-uri din Europa, în ultimele două decenii, fiind creditat cu schimbarea imaginii acestui tip de vehicul, din mașină de lucru, în vehicul recreațional, care poate oferi și confort și echipamente sofisticate. Printre lucrurile bune pe care le-a făcut Navara a fost popularizarea caroseriei dobule-cab, care a devenit apoi un standard în Europa.
Începând din 2022, pe acest segment va reveni și VW Amarok, care va beneficia de o nouă generație, produsă de data aceasta de Ford, în cadrul parteneriatului încheiat între cele două companii.