Lansat în ultimul an pe mai multe piețe din Europa, hatchback-ul electric MG4, produs de chinezii de la SAIC, care au preluat brandul britanic cu mulți ani în urmă, primește tot mai multe aprecieri din parte specialiștilor, care îl consideră un concurent puternic pentru cele mai populare modele europene, precum VW ID.3 sau Peugeot e-208.
Cu o lungime de 4,29 metri, identică cu cea a lui VW ID.3, cu o motorizare complet electrică bazată pe o baterie de 51 kWh și una de 64 kWh, o putere a motorului care începe de la 125 kW și ajunge la 150 kW (204 CP), primul automobil complet electric al mărcii MG, dezvoltat pe o platformă dedicată, începe să facă valuri în Europa, datorită prețului său, cu aproape 10.000 de euro mai mic decât cel al principalului său rival european. Practic, am putea spune că MG4 urmează rețeta Dacia Spring, dar pe un segment mai mare și mai pretențios.
Designul modern și calitatea percepută ridicată sunt principalele caracteristici remarcate în testele realizate cu modelul chinezesc produs de cei de la SAIC, care până acum au produs și lansat, cu mai puțin succes, modele cu motoare cu combustie sub un brand care altădată era celebru în Marea Britanie.
CITEȘTE ȘI VIDEO Noua mega-rachetă a NASA a decolat pentru prima dată spre LunăBazându-se exact pe această reputație a brandului, chinezii au lansat mașina mai întâi în Marea Britanie, unde a fost primită foarte bine de public. Acum, modelul este lansat rând pe rând pe piețele din UE, iar prețul de listă nu a trecut neobservat de cumpărători: circa 28.000 de euro, pentru versiunea de bază, cu o autonomie de 350 km și o serie de echipamente standard care o fac să rivalizeze cu oricare dintre mașinile electrice ale brandurilor europene, VW, Renault sau Peugeot.
Prețul urcă până la 38.000 de euro, pentru versiunile cu baterie mare și autonomie care depășește 400 de km, însă reușește să rămână în continuare sub nivelul unui ID.3 similar.
Reprezentanții SAIC au declarat că au reușit să producă mașina cu un cost redus datorită sinergiilor realizate în cadrul grupului, cu o platformă comună și având o bază de furnizori care reușesc să asigure componente la prețuri specifice pieței din China.
Amănuntele care ar putea face diferența sunt date de unele componente esențiale, cum este cazul bateriei, ce folosește tehnologia Li-Fier-Fosfat, livrată de partenerii de la CATL, o tehnologie mai veche față de cea folosită de europeni. Tehnologia este mai ieftină și a fost folosită inițial și de Tesla, care a migrt între timp la noile versiuni de baterii. De asemenea, MG4 vine în versiunea de bază fără un sistem de navigație, ci doar cu un display cu Android Auto.
Printre sistemele folosite de MG4 care contribuie la prețul scăzut se numără și frânele electronice, așa numitele brake-by-wire, care nu mai folosesc sistemul mecanic de acționare, ci comenzile electrice. Acestea pot fi reglate după plac, pentru a oferi șoferului o senzație similară cu cea a unui sistem de frânare mecanic.
Brandul MG nu a ajuns încă pe piața din România, deși ar putea să profite de apetitul românilor pentru mașini ieftine. Cele mai apropiate showroom-uri MG sunt în Slovenia sau în Turcia, la peste 1000 de km distanță de București.