Producătorul auto nipon Mitsubishi Motors anticipează o pierdere netă de 145 de miliarde de yeni (1,23 miliarde de dolari) în anul fiscal curent, care se încheie în martie 2017, din cauza costurilor legate de manipularea testelor privind consumul de carburant, potrivit unui anunț făcut miercuri de companie.
Producătorul japonez estimează un rezultat extraordinar negativ de 150 de miliarde de yeni.
Cifra de afaceri ar urma să însumeze 1.910 miliarde de yeni (16,2 miliarde dolari), în scădere cu 16% față de anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prognozele actuale ale Mitsubishi indică vânzări de 962.000 de autovehicule în anul fiscal curent, în scădere cu 8% față de anul trecut. Cel mai drastic declin ar urma să fie consemnat pe piața din Japonia, unde vânzările ar putea scădea, potrivit estimărilor, cu 41%, la 60.000 de mașini.
În aprilie, Mitsubishi Motors, al șaselea mare producător auto nipon, a recunoscut că a folosit metode de testare a eficienței consumului de carburant neconforme cu legislația japoneză începând din 1991. Astfel, Mitsubishi a prezentat date false privind eficiența energetică a nouă modele vândute în Japonia, două dintre acestea fiind comercializate sub marca rivalului Nissan.
În anul fiscal 2015-2016, încheiat în martie, Mitsubishi Motors a înregistrat un profit net de 72,58 miliarde de yeni (660 de milioane de dolari). Producătorul nipon raportase inițial un profit de 89,09 miliarde de yeni, dar acesta a fost diminuat din cauza unui rezultat extraordinar negativ, provocat de falsificarea consumului.
Costurile legate de scandalul în care producătorul auto japonez este implicat au însumat, în bilanțul de anul trecut, 19,1 miliarde de yeni (174 de milioane de dolari), dar, potrivit companiei, suma finală pe care aceasta o va suporta ca urmare a falsificării testelor va fi mai mare. Compania a estimat pierderile doar parțial, pe baza unei analize interne, care a inclus patru tipuri de automobile mini. Costurile se referă la despăgubirile care vor fi acordate clienților și taxe care ar fi fost datorate în situația în care producătorul ar fi raportat corect datele privind consumul.
Constructorul auto japonez Nissan a anunțat, luna trecută, că intenționează să preia, printr-o majorare de capital, 34% din acțiunile Mitsubishi, cu scopul de a susține redresarea companiei, grav afectată de scandalul actual.