Tarom va închide cu pierderi de 190 de milioane de lei în acest an, dar vom solicita un ajutor de salvare de 47 milioane de euro și unul de restructurare de aproximativ 110 milioane de euro, pentru că ne dorim să salvăm această companie, a declarat, joi seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode.
"La Tarom lucrurile arată foarte rău, vom închide cu 190 de milioane de lei pierderi pe acest an și avem disponibili în jur de 20 de milioane de euro în acest moment în cont. Avem rate la Boeing, avem în evaluare achiziția de ATR, pentru că avem acel memoradum semnat și este clar că avem nevoie de uniformizarea flotei.(..) Noi trebuie să restructurăm această companie, dar când spun restructurare nu mă gândesc la restructurarea pe care a făcut-o Cuc de exemplu, la un moment dat, a pornit restructurarea de la 1.700 de angajați și a terminat-o la 1.900. Noi pe o procedură foarte clară, nu așa cum au declanșat-o ei, că noi dacă continuăm și reduceam 300 de posturi, 100 efectiv, ne trezeam dați în judecată de toți cei pe care îi dădeam afară și câștigau în instanță. Vom face un proces de restructurare foarte, foarte bine definit", a subliniat Bode, la B1TV.
El a precizat că va solicita la Bruxelles un ajutor de salvare pentru această companie, pentru că în ultimii 10 ani nu a mai fost solicitat un astfel de ajutor, astfel încât Tarom să poată să supraviețuiască, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Vom solicita un ajutor de salvare și am discutat acest lucru și la Bruxelles, pentru că această companie nu a mai solicitat ajutor de salvare în ultimii 10 ani și să acordăm acești bani astfel încât cei de la Tarom să supraviețuiască. (...) Ajutorul de salvare este de 47 de milioane de euro și aproximativ 110 milioane de euro este ajutorul de restructurare. Acești bani vor veni de la bugetul de stat, dar trebuie recuperați. Noi avem un singur obiectiv: să ținem această companie națională", a explicat Bode.
El a exemplul unui român din Canada, care a fost declarat doi ani la rând cel mai bun manager din zonă, dar care nu ar putea rezista mai mult de câteva luni pe procedurile din România.
"Noi avem un român în Canada care a fost declarat doi ani la rând cel mai bun manager din zonă. Noi dacă l-am aduce aici pe mecanismele și procedurile de aici ar pleca în câteva luni de zile. Deci trebuie să restructurăm această companie, să aducem management privat pe OUG 109, să reducem cheltuielile la direcția tehnică care sunt 40% mai mari. Una peste alta ne dorim să salvăm această companie, ne dorim să avem un management privat și am toată determinarea să susțin această companie pentru a se salva", a adăugat șeful de la Transporturi.