Ministru bulgar: 1,4 miliarde de euro pentru al treilea pod peste Dunăre

Ministru bulgar: 1,4 miliarde de euro pentru al treilea pod peste Dunăre
scris 26 sep 2023

„Dezvoltarea transportului feroviar trebuie privită ca un model de afaceri. În acest transport nu s-a investit până acum, la fel ca în țările din Europa. Transportul feroviar are un viitor bun, fiind unul dintre cele mai ecologice transporturi din lume și trebuie să se investească în sector”, a declarat recent pentru BNR ministrul bulgar al Transporturilor, Gheorghi Gvozdeikov.

Odată cu anunțarea achiziției publice pentru material rulant nou, a fost demarat procesul de modernizare a Căilor Ferate Bulgare (CFB), a subliniat el, citează 24Chasa, preluată de Rador Radio România.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ DOCUMENT Achiziție militară record a României. Avioane F-35 de la SUA de 6,5 miliarde dolari CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DOCUMENT Achiziție militară record a României. Avioane F-35 de la SUA de 6,5 miliarde dolari

„Modernizarea nu ține doar de achiziționarea de noi trenuri, ci și de o nouă viziune și o nouă strategie la care noi am început să lucrăm. Nu se va întâmpla repede, dar sperăm ca până în 2026, când potrivit Planului de Redresare si Reziliență trebuie să fie livrare noile trenuri, Bulgaria va avea o strategie clară și un plan de afaceri clar. Până acum, sectorul s-a bazat în întregime pe subvenția de la stat și apoi a sistat orice gând de a dezvolta acest produs, adică de a oferi un serviciu din care statul poate câștiga”.

„Noi vom primi nerambursabil din Europa aproximativ 1 miliard (conform Planului de Redresare și Reziliență – n.r.) și dacă nu putem face un profit de 15 sau 20% din asta, atunci nu putem gestiona această resursă. Nu văd o problemă în viitor ca transportul feroviar să genereze venituri, să se autosusțină și chiar să facă profit”.

Gvozdeikov a anunțat că în jur de 1,4 milioane de euro va fi suma pe care Bulgaria trebuie să o plătească pentru cel de-al treilea pod de pe fluviul Dunărea, pentru care, la 20 septembrie, guvernele Bulgariei și României au depus formularul pentru un studiu de fezabilitate și cererea de finanțare de la Comisia Europeană.

„Inițiativa vine din ambele state. Începem să lucrăm intens. Noi candidăm pentru o finanțare de 50% de la Comisia Europeană”. Potrivit acestuia, proiectul va fi realizat deoarece situația geopolitică din regiune este un catalizator în acest sens.

În cadrul emisiunii „Nedelia 150”, ministrul Gvozdeikov a definit drept „lipsite de valoare” declarațiile parlamentarilor opoziției că deciziile în guvern sunt luate de Asen Vasilev, ministru de finanțe și copreședinte al formațiunii Continuăm Schimbarea, nu de prim-ministrul Nikolai Denkov.

În ceea ce privește tragicul incident cu elicopterul căzut, ministrul a explicat că vizibilitatea aproape nulă și pierderea orientării pilotului au fost cauzele prăbușirii, potrivit datelor inițiale din analiza făcută. Într-un comentariu despre concesiunea sistată a portului petrolier Roseneț, ministrul Gvozdeikov a admis că fostul concesionar Lukoil poate emite pretenții: „Noi am respectat legea. În momentul de față, portul funcționează normal, descarcă petroliere. Dar nu pot răspunde în mod concret legat de pretențiile din partea Lukoil. Acest lucru poate fi decis la nivelul Comisiei Europene sau al Curții Europene, nu știu”.

viewscnt
Afla mai multe despre
pod
dunare
bulgaria