Ministerul Transporturilor vrea să aloce 35,32 milioane lei cu TVA pentru amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată, prin montarea unor stâlpi de iluminat, separatori de trafic, simboluri preformate și benzi rezonatoate, arată un proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor.
”Implementarea măsurilor de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată implica pentru administratorul drumului, respectiv CNAIR existența unor lucrări care vor conduce la creșterea gradului de siguranță rutieră și îmbunătățirea condițiilor de circulație, respectiv stâlpi de iluminat, separatori de trafic, simboluri preformate și benzi rezonatoate. Valoarea estimată a proiectului este de 35.320.352 lei cu TVA, valoare obținută în urma derulării procesului de consultare a pieței conform Legii 98/2016, în baza ofertelor primite de CNAIR SA de la operatori economici din domeniul sigurantei rutiere”, arată documentul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Finanțarea proiectului se va face de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, capitolul privind “Proiecte din Fonduri Externe Nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (POIM)”, scrie News.ro.
Efectuând o corelare între numărul accidentelor rutiere și a persoanelor decedate sau rănite cu valoarea economică (pierderea societății) a acestora rezultă o pierdere totală de 42.449.200 euro la nivelul României ca urmare a accidentelor rutiere produse în ultimii cinci ani pe drumurile naționale la intersecțiile la nivel cu calea ferată, spun autorii proiectului de act normativ.
”Întrucât rezultatele măsurilor care au avut ca scop creșterea siguranței participanților la trafic au fost sub așteptări, iar ambițiosul obiectiv de reducere la jumătate a numărului de decese în accidentele rutiere, pentru perioada 2001 – 2010 la nivelul Uniunii Europene nu s-a îndeplinit, numărul de decese în accidentele rutiere din Uniunea Europeană scăzând doar cu 35% până în 2010, Comisia Europeană a luat decizia de a elabora noile orientări pentru perioada 2011 – 2020 pentru un spațiu european de siguranță rutieră, menținând obiectivul principal, de reducere a deceselor cu 50% față de perioada anterioară”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Comisia Europeană consideră inacceptabil faptul că numărul deceselor și al vătămărilor corporale este în creștere, recunoscând totodată că sistemul de transport sigur și durabil contribuie la competitivitate și prosperitate, la ocuparea forței de muncă, siguranță și securitate pe plan european.
Planul de reducere cu 50% a numărului victimelor accidentelor rutiere la nivelul Uniunii Europene în perioada 2001-2010 nu a fost prevăzut în politicile publice din România până în anul 2016.
În România, a fost aprobată prin H.G.755/2016, Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016 - 2020 care exprimă liniile strategice, directoare, pentru stabilirea politicii guvernamentale în ceea ce privește siguranța rutieră și căile de realizare și îmbunătățire a acesteia, însoțită de Planul de acțiuni pentru implementarea acesteia în care sunt prezentate direcțiile de acțiune și obiectivele necesare a fi avute în vedere pentru atingerea dezideratului impus de Comisia Europeană.
”Având în vedere necesitatea creșterii gradului de siguranța rutieră a drumurilor naționale și atingerea obiectivului impus de Uniunea Europeană și asumat de România de diminuare cu până la 50% a numărului victimelor decedate în accidentele rutiere până în anul 2020, este esențială implementarea Proiectului: Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată”, se menționează în proiect.