Ministerul Transporturilor a stabilit valoarea estimată a lucrărilor pentru dublarea și electrificarea liniei Constanța-Mangalia. Aceasta este de 267,56 milioane de euro. După ce proiectul va fi adoptat de Guvern, CNCF CFR SA poate lansa licitația pentru proiectare și execuție, scrie Club Feroviar. Între cele două orașe sunt 43 km și multe trenuri fac 80-90 de minute.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat marți, în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța-Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes național.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Durata de execuție a investiției: 24 de luni.
Pe linia ferată Constanța-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanța – Agigea Ecluză (linie dublă și electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase stații CF: Constanța, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești, Mangalia, două halte de mișcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costinești Tabără h.c., Neptun h.c, scrie Hotnews.ro.
Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracțiune diesel-electrică. Circulația trenurilor se desfășoara pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanța și Eforie Nord, iar între Eforie Nord și Mangalia – la cale liberă.
CITEȘTE ȘI Românii plătesc cu 20% în plus pe mașini second-hand care au daune ascunse de aproape 4.000 de euro și 85.000 de km dați înapoiLucrările prevăzute vizează:
- electrificarea, dublarea și reabilitarea liniei – prin electrificarea liniei Agigea Ecluză-Mangalia în completarea tronsonului Constanța-Agigea Ecluză se va putea circula cu tracțiune electrică pe distanța Constanța-Mangalia, eliminându-se astfel tracțiunea diesel-electrică;
- creșterea gradului de siguranță prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare și eliminarea astfel a restricțiilor de viteză;
- reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei maxime de circulație permise de traseu pe distanța Constanța-Mangalia și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța;
- un mers cadențat la 30 de minute al trenurilor de călători pe distanța Constanța-Mangalia;
- creșterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum și a altor facilităților oferite în stații/puncte de oprire în conformitate cu normele STI;
- post de operare central CEL Eforie Nord – Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanța + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanța-Mangalia.
De asemenea, linia va fi dublată între Costinești și Mangalia.
Circulația trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalație de centralizare electronică de linie (CEL) și ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.
Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel.
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 1.66 miliarde lei, din care lucrări de construcții montaj (inclusiv TVA) – 1.33 miliarde lei.
Valoarea totală a investiției include și exproprieri și relocări de utilități, așa că valoarea propriu-zisă a investiției este cea a lucrărilor de construcții montaj, echivalentă a 267,56 milioane de euro.