Francezul Stephane Sejourne, propus vicepreședinte executiv pentru prosperitate și strategie industrială în viitoarea Comisie Europeană, a promis în fața eurodeputaților un plan pentru ''a accelera cererea'' de vehicule electrice, în scopul sprijinirii constructorilor de automobile să reducă emisiile de dioxid de carbon, transmite AFP.
În timpul audierii de confirmare în fața comisiilor abilitate ale Parlamentului European, Sejourne a fost întrebat despre amenzile potențiale ce ar fi impuse constructorilor europeni care nu ating obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 în 2025, arată Agerpres.
Politicianul de centru nu a dorit să se pronunțe asupra unei eventuale suspendări a acestor sancțiuni, cerută recent de ministrul francez al economiei Antoine Armand.
''Există previzibilitate, mai sunt 11 ani până în 2035'', data de la care Uniunea Europeană a prevăzut să interzică vânzarea vehiculelor termice noi, a subliniat el.
''Am un plan pentru a putea accelera cererea de vehicule, în special de vehicule electrice, în următoarele luni. Va trebui să îl punem în practică cât mai rapid'', a afirmat Stephane Sehjourne în timpul audierii.
Constructorii de automobile trebuie să respecte o medie anuală de emisii pe fiecare mașină vândută în Europa. Această normă, cunoscută drept CAFE (Corporate Average Fuel Economy), obligă constructorii să vândă progresiv vehicule din ce în ce mai puțin poluante. Ea a fost respectată în general până acum, dar din ianuarie anul viitor se va înregistra un nou palier.
CITEȘTE ȘI FOTO Danezii de la Eurowind Energy au instalat deja în România cea mai mare turbină eolienă construită până acumCei mai mulți constructori de automobile europeni au solicitat măsuri de ajutor urgente, în special din cauza erodării vânzărilor de autovehicule electrice.
Audierea de confirmare a lui Stephane Sejourne are loc în fața membrilor Comisiei pentru industrie cercetare și energie (ITRE), Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO), Comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI) și Comisiei pentru afaceri economice și monetare (ECON) ale Parlamentului European.
De asemenea, au fost invitați reprezentanți ai Comisiei de afaceri juridice (JURI), ai Comisiei de bugete (BUDG), ai Comisiei pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale (EMPL) și ai Comisiei de comerț internațional (INTA).