Maersk: Devierea navelor din Marea Roșie ar putea fi extinsă până în a doua jumătate a acestui an

Maersk: Devierea navelor din Marea Roșie ar putea fi extinsă până în a doua jumătate a acestui an
scris 15 feb 2024

A.P. Moller-Maersk, al doilea cel mai mare transportator oceanic la nivel mondial, sfătuiește clienții să se pregătească pentru o criză la Marea Roșie care s-ar putea extinde până în a doua jumătate a acestui an, transmite CNBC.

”Din păcate, nu vedem nicio schimbare în Marea Roșie în curând”, a declarat Charles van der Steene, președintele regional al Maersk America de Nord, pentru CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Continental, prezent și în România, declanșează concedieri CITEȘTE ȘI Continental, prezent și în România, declanșează concedieri
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Anticipăm că rutele de tranzit mai lungi ar putea avea loc în trimestrul doi și, eventual, trei. Clienții vor trebui să se asigure că au un timp de tranzit general mai lung integrat în lanțul lor de aprovizionare”, scrie News.ro

Pe 5 ianuarie, Maersk a anunțat că suspendă călătoriile prin Marea Roșie și Golful Aden pentru ”viitorul previzibil”, după atacul asupra Maersk Hangzhou.

După atacurile asupra a două nave Maersk sub pavilion american din 24 ianuarie, Maersk Detroit și Maersk Chesapeake, Maersk Line, Limited – o subsidiară americană a Maersk, care operează în mod independent nave sub pavilion american – au anunțat că nu vor mai traversa Marea Roșie.

Viziunea prudentă a companiei globale de transport maritim și logistică asupra condițiilor de siguranță din Marea Roșie vine în ciuda unei operațiuni militare multinaționale conduse de SUA în regiune, Operațiunea Prosperity Guardian.

Potrivit datelor de apărare ale SUA, rebelii Houthi fie au atacat, fie au amenințat navele comerciale de cel puțin 46 de ori din noiembrie.

În ciuda multiplelor lovituri ale SUA și ale aliaților împotriva țintelor rebele, Houthi au avertizat că atacurile lor ”vor continua până când agresiunea împotriva Gazei se va opri”.

Undă verde - Christian Tour preia din nou sub control Anima Wings CITEȘTE ȘI Undă verde - Christian Tour preia din nou sub control Anima Wings

Tranzitele mai lungi în jurul Capului Bunei Speranțe întârzie sosirea vaselor goale care se întorc în Asia pentru a prelua mai multe importuri din SUA.

Întârzierile afectează coerența comerțului, ceea ce poate afecta lanțul de aprovizionare.

Van der Steene a spus că îndeamnă companiile americane să rămână vigilente în evaluarea situației Mării Roșii și să fie agile în strategiile lor logistice ale lanțului de aprovizionare.

viewscnt
Afla mai multe despre
maersk
marea rosie
nave