Ministrul italian al transporturilor, Matteo Salvini, a anunțat că intenționează să blocheze sau măcar să amâne introducerea normelor de poluare Euro 7, pe care Comisia Europeană le-a anunțat la finele anului trecut și care ar trebui să intre în vigoare în 2025. Salvini spune că are un grup de țări aliate, între care și România, pe care se bazează pentru a bloca inițiativa CE.
Italia încearcă din nou să se opună Comisiei Europene în domeniul reglementării transporturilor, și de această dată tot prin ministrul transporturilor, Matteo Salvini, care a fost prezent la conferința Automotive Dealer Day 2023, în Verona, unde a făcut declarații importante pe acest subiect. Salvini a spus că propunerea pentru Euro 7 „este lipsită în mode evident de orice bun-simț economic și ecologic”. Ministrul italian a dezvăluit că desfășoară eforturi intense „de relații” cu un grup de țări între care se află și România, „pentru constituirea unei minorități blocante”, care să poată stopa inițiativa CE sau măcar să o amâne. „Italia împreună cu Frnța, Cehia, România, Portugalia, Slovacia, Bulgaria și Ungaria au numărul necesar pentru a bloca această mișcare. Vrem să devenim majoritate”, mai spus Matteo Salvini.
„Angajamentul nostru este să revizuim intrarea în vigoare a Euro 7, mutând-o cel puțin în 2026, când este planificată și revizuirea planului de reducere a CO2 - Fit for 55” a explicat Salvini, care a mai subliniat că este lipsită de utilitate această prevedere dacă la 1 ianuarie 2035 se aplică interdicția de vânzare a mașinilor cu combustie. El a subliniat referire la importanța sectorului auto pentru Italia, din acest punct de vedere. „Electricitatea este una dintre posibilitățile pe care să ne concentrăm pentru viitor, dar nu este singura. Suntem pentru libertatea de alegere din partea cetățenilor și a companiilor. Avem nevoie de timp, pentru că a spune «de mâine toată lumea va folosi doar electricitatea» înseamnă a oferi un mare cadou Chinei și a pune în pericol întreaga productivitate a acestui sector din Italia”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Italia a contestat anterior decizia de interzicere a automobilelor cu motoare pe benzină și diesel, în 2035, și a încercat să forțeze Comisia Europeană să admită ca excepții nu doar motoarele cu e-combustibili, ci și pe cele care folosesc bio-combustibili.
Ministrul italian are ca argumente principale exact argumentele ACEA, asociația industriei auto, care susține că reducerea emisiilor poluante cu ajutorul Euro 7 va fi una marginală, în timp ce costurile pentru respectarea viitoarelor norme ar fi prea mari și ar afecta cheltuielile pentru electrificare. La final, mașinile s-ar putea scumpi cu până la 2000 de euro, pentru a respecta Euro 7, mai spun cei din industria auto.