„Calea dezvoltării” este un sistem de transport și logistică care, în special, va conecta regiunile sudice bogate în petrol ale țării din Orientul Mijlociu, de coasta mediteraneană a Turciei.
Autoritățile irakiene au anunțat lansarea proiectului Development Path (Calea dezvoltării), un sistem de transport și logistică care include căi ferate și autostrăzi, care va conecta regiunile sudice bogate în petrol ale țării din Orientul Mijlociu de coasta mediteraneană a Turciei și va facilita foarte mult schimbul de mărfuri între Asia și țările europene. Acest lucru a fost discutat la o conferință care s-a deschis la Bagdad cu participarea delegațiilor din Bahrain, Iordania, Iran, Qatar, Kuweit, Emiratele Arabe Unite, Oman, Arabia Saudită, Siria și Turcia, scrie Adevarul.
„Calea dezvoltării” este un stimulent puternic pentru revitalizarea întregii economii irakiene și o oportunitate promițătoare pentru statele vecine ale Irakului”, a declarat premierul irakian Mohammed al-Sudani la deschiderea forumului, citat de postul de televiziune Alsumaria, menționând că Proiectul are ca scop crearea unui hub de transport și logistică în Irak, care „va permite țărilor din regiune să devină exportatoare de produse industriale moderne”.
Conform planurilor, principalele rute de transport vor fi legate de marele port Fao de pe coasta Golfului Persic. În cadrul Căii Dezvoltării vor fi modernizate și construite peste 1.200 km de căi ferate, conectate cu autostrăzi de mare viteză, care vor lega Irakul de statele vecine. Costul proiectului este estimat la aproximativ 17 miliarde de dolari. Autoritățile republicii presupun că o parte semnificativă a investițiilor vor veni din țările arabe, în special din monarhiile din Golful Persic.
Potrivit unui reprezentant al guvernului irakian, începerea implementării practice a proiectului este programată pentru începutul anului viitor. Dacă indicatorii planificați sunt îndepliniți, Calea dezvoltării poate fi finalizată încă din 2029. Analiștii sunt convinși că proiectul, atunci când intră în stadiul de funcționare efectivă, va reduce semnificativ timpul de livrare a mărfurilor din Asia către Europa și înapoi și poate concura serios și cu Canalul Suez egiptean, care este încă principalul coridor de transport. între aceste părți ale lumii.