Trecerea la propulsia electrică a automobilelor ar putea fi mai ușoară dacă inovația propusă de DeepDrive și dezvoltată de Continental va fi produsă pe scară largă și implementată la automobilele care astăzi folosesc motoare cu combustie.
Continental și DeepDrive, o companie care a inventat motorul de roată amplasat în butuc, lucrează la dezvoltarea unei roți care să includă atât motorizarea, cât și sistemul de frânare, o soluție care ar putea să schimbe radical arhitectura sistemelor de propulsie electrice.
Cele două companii au încheiat un parteneriat strategic, în baza căruia vor dezvolta într-o primă fază o unitate combinată care să cuprindă componente de propulsie și de frânare pentru montarea directă pe roata vehiculului. DeepDrive are o experiență vastă în producția de motoare electrice, iar Continental va contribui cu experiența din domeniul sistemelor de frânare.
CITEȘTE ȘI Sute de autovehicule second hand, oprite temporar de la vânzare„Motoarele electrice dezvoltate de DeepDrive extind autonomia vehiculelor electrice. Ele sunt mai ușoare, mai economice și mai eficiente din punct de vedere al resurselor. Combinând toate acestea cu tehnologia eficientă și performantă de frânare producem o unitate nouă și compactă și contribuim decisiv la succesul mobilității electrice. Ceea ce e menit să se dezvolte împreună, se dezvoltă împreună”, a spus Matthias Matic, șeful sectorului de activitate Safety and Motion din cadrul Continental.
Și cei de la DeepDrive sunt optimiști în privința succesului acestui produs. „Suntem convinși că dezvoltarea motorului nostru cu dublu rotor va revoluționa electrificarea autovehiculelor", spune Felix Poernbacher, co-fondator și director general al DeepDrive. „Cererea tot mai mare pentru o astfel de tehnologie demonstrează că aceasta este calea cea bună de urmat”, a mai spus Poernbacher.
Cele două companii spun că plasarea tuturor funcțiilor șasiului, inclusiv tracțiunea, pe roată poate duce la creșterea autonomiei și la minimizarea spațiului de instalare. Va fi realizată și o reducere a complexității și va ușura procesul de fabricație.
CITEȘTE ȘI BYD s-a lansat oficial în Ungaria. România rămâne în afara piețelor vizate de chineziContinental precizează că unitatea din Iași, unde lucrează specialiști în ingineria sistemelor, mecanică, elctronică și software din Iași, este implicată în acest proiect.
Motorul cu rotor dublu, cu flux radial, ce poate fi instalat atât în butucul roții, cât și ca unitate centrală de transmisie, a fost brevetat de DeepDrive. Continental va încerca să integreze acest motor cu sistemele de frânare, iar pe termen lung și-a propus să înlocuiască frâna hidraulică cu o frână uscată și, apoi, integrarea într-un sistem complex și a suspensiei pneumatice.
Continental este investitor în DeepDrive prin divizia CorporateVenture, care a participat la ultima rundă de finanțare derulată de cei de la DeepDrive.