Dacia Sandero a reușit să-și reducă declinul la numai 2,5%, în acest an, iar Dokker a înregistrat chiar creștere, potrivit datelor transmise APIA, elaborate pe baza cifrelor de înmatriculări și analizate de Profit.ro. Sunt primele analize pentru smestrul I al acestui an, un an greu în care cel de-al doilea trimestru a fost grav afectat de criza pandemiei de coronavirus.
Situația industriei auto dinRomânia nu este una fericită în acest moment, cu o scădere a vânzărilor de peste 30% în primele șase luni ale anului și cu perspective moderate pentru cea de-a doua jumătate a anului 2020. Cu toate acestea, mai multe modele ale mărcilor românești, dar și de import, au reușit să minimizeze impactul crizei asupra vânzărilor. Cel mai bun exemplu este cel al mărcii Hyundai, care a reușit să crească față de anul trecut cu 3,2 procente, depășind în volum, în luna iunie, mărci mai populare, precum VW sau Skoda.
Dar și în statisticile pe modele putem descoperi evoluții bune ale unor modele. Dacia Sandero poate fi considerat performant, cu 1.001 unități în iunie și 3.406 pe întreg intervalul ianuarie - iunie, reușind să diminueze scăderea față de anul trecut la doar 2,5%. Un alt model Dacia, monovolumul Dokker, a înregistrat chiar și creștere, cu aproape 900 de unități înmatriculate în acest an. Dintre mărcile de import, Hyundai Kona este un model în plină creștere (60% față de anul trecut), dar și Hyundai Tucson se poate lăuda cu o scădere mai mică de 10 procente.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe clase, cele mai vândute modele au fost Toyota Aygo (-14,4% scădere pe întreg semestrul), la clasa A, Dacia Sandero, clasa B (subcompactă), Dacia Logan, clasa C (-47,3%), VW Passat în clasa medie (-7,1%), Mercedes E Class, limuzine medii (-38%), BMW Serie 7, la limuzine mari (creștere de 48%), Dacia Duster, la SUV-uri mici (-21,3%), Skoda Kodiaq, la SUV-uri mari, cu o creștere de 8,1%, Dacia Lodgy, la MPV-uri mici (-36,2%) și Opel Zafira la MPV-uri mari, unde volumul a ajuns infim (doar 2 unități vândute în iunie), și, în fine, BMW Serie 8, în clasa sport (creștere de 7,4%).
În acest ultim segment, cel mai spectaculos de pe piață, s-au mai vândut luna trecută 5 Mercedes AMG GT, 5 Ford Mustang, 2 Porsche 911, un Bentley Continental, dar și două Porsche Taycan sau un Ferrari 488.
CITEȘTE ȘI LISTA Industria auto a trimis Guvernului 10 măsuri pentru revitalizarea sectorului. APIA vrea eliminarea a 5 milioane de mașini poluante în următorul deceniuDupă tipul propulsiei, statisticile arată că ponderea autoturismelor diesel a continuat să scadă în ultimele luni, la 22,7% din piață, de la 43% în aprilie și aproape 28% în mai, dar analiza APIA arată că această cotă a motoarelor diesel s-a îmbunătățit ușor, în acest an, comparativ cu anul trecut.
Mașinile alimentate cu benzină au scăzut și ele ușor față de anul trecut, la 65,1%. Diferențele de cote vin de la vehiculele electrificate (full electric și hibride plug-in), care au reușit să crească cu 2,7% la volume înmatriculate și să-și îmbunătățească cota de piață la 7,2% în iunie, față de 5,7% în mai. Astfel, pe întreg anul, ponderea acestor vehicule pe piață a ajuns la aproape 6%, de la 4% anul trecut.
În total, au fost înmatriculate 600 de vehicule complet electrice (+31,6%), 266 vehicule plug-in hybrid (107,8%) și 2023 hibride simple, care au scăzut ușor (-9,2%). Reprezentanții APIA sunt de părere că acest segment va cunoaște o evoluție și mai bună, cu ajutorul Programului Rabla, care înregistrează până acum 1.000 de rezervări pentru astfel de vehicule, ce se vor concretiza în achiziții ulterioare și, implicit, înmatriculări.
Pe segmentul vehiculelor comerciale, piața a avut o scădere de 12,7%, mai mică decât pe sectorul autoturismelor, dar considerată importantă de APIA, astfel că acest segment a ajuns la un declin de 26,2% pe cele șase luni care au trecut.