Problemele legate de plăți dintre Rusia și China, provocate de sancțiunile SUA, provoacă dificultăți majore la importurile de mașini chinezești pe piața rusă, a declarat președintele Asociației dealerilor ruși de automobile, citat de Agerpres. Problemele de desfacere din Rusia se înregistrează în paralel cu asaltul producătorilor chinezi asupra pieței din UE, un debușeu pentru producția chineză în creștere de automobile electrice.
Moscova și Beijingul au recurs la măsuri complexe pentru a evita întârzierile în efectuarea plăților, încercând să găsească o soluție prin folosirea unor bănci mici, regionale, din China, în contextul în care amenințarea sancțiunilor asupra băncilor chinezești care facilitează comerțul cu Rusia i-a descurajat pe marii creditori, scrie G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Problema este extrem de serioasă, mai ales în cazul importatorilor mai mici, care nu-și primesc banii, a explicat Alexei Podshchekoldin. Ca rezultat, scad exporturile din China, în timp ce importatorii din Rusia se confruntă cu pierderi și costuri ridicate.
„Chiar dacă o bancă rusească este în China și pot fi deschise conturi în ruble, nu se mai pot efectua tranzacții cu China. Banii rămân în bancă, nu se pot realiza operațiuni”, a explicat Podshchekoldin. Acesta a adăugat: „Anterior, erau doar marile bănci, din Rusia și China, dar ele și-au redus gradual operațiunile, au fost adăugate pe lista entităților sancționate, iar totul se efectuează la a doua sau a treia mână”.
În urma retragerii producătorilor auto occidentali din Rusia, cota de piață a firmelor din statul asiatic depășește 50%.
Exporturile de mașini din China în Rusia au urcat cu 36% în perioada ianuarie-mai, la 4,86 miliarde de dolari, conform datelor autorităților vamale chineze.
„Problema s-a acutizat, chiar și marii producători auto interni, care cumpără componente, se confruntă cu această problemă”, susține Podshchekoldin.