Directorul Ford România, Cristian Prichea, atenționează că piața de automobile din România va scădea cu 20% din cauza epidemiei de coronavirus, care a condus la blocaje și la închiderea uzinelor auto. Căderea poate fi însă mai mare, calculul fiind estimat pe baza situației actuale.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ford a înregistrat o scădere a comenzilor în luna martie, după ce în februarie a avut mai multe comenzi decât cu un an înainte. Modelul Ford Puma deține cea mai mare pondere în contractările pe care marca le are în România.
Șeful Ford spune că influența asupra pieței auto din România a fost de 25 - 30% până în acest moment, dar estimează că vârful va fi în aprilie, cu un efect negativ de circa 35 - 40% în minus față de anul trecut. Pe situația actuală, previziunile celor de la Ford arată că, în iunie, piața ar putea să-și revină la normal, cu un efect negativ de 20% pe întreg anul.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nou jucător: Conglomeratul Modus Group, controlat de vizionarul afacerilor lituaniene, furnizor de servicii de închiriere de mașini, trotinete electrice și biciclete, intră în RomâniaPrichea a mai declarat că pe segmentul de companii - flote, scăderea nu a fost la fel de mare și că acești clienți continuă să achiziționeze mașini. “În ultimele zile am câștigat anumite flote de la diverse companii”, spune Prichea.
Șeful Ford România anunță că este pusă în aplicare o strategie online pentru perioada următoare.
“Toată strategia noastră din perioada următoare se bazează exclusiv online. Facem toate demersurile necesare. Totodată, dealerii Ford au luat în calcul varianta de a livra mașina clientului de retail acasă și suplimentar în cazul în care este nevoie i-o poate lua pentru a o duce în service”, a explicat Prichea.