Autopilot, funcția de conducere autonomă a automobilelor Tesla, a redus rata accidentelor în care au fost implicate modele produse de compania americană cu 40%, potrivit unui raport întocmit de o agenție guvernamentală din SUA.
Autoritatea pentru siguranța traficului din Statele Unite (NHTSA) a publicat raportul după finalizarea unei investigații de 6 luni care a vizat primul accident mortal cauzat de funcția Autopilot. În urma acestei investigații, autoritatea a constatat că nu există defecte care să amenințe siguranța pasagerilor și, astfel, nu este necesară rechemarea în service a vehiculelor echipate cu funcția Autopilot.
Ancheta a fosr declanțată după ce Joshua Brown, în vârstă de 40 de ani, aflat la volanul unui automobil Tesla Model S, a murit pe o autostradă din Florida, unde un camion i-a tăiat calea. Acesta nu a fost primul accident în care șoferul folosea funcția Autopilot oferită de Tesla, dar este singurul care s-a soldat cu un deces.
Funcția de conducere autonomă a automobilelor Tesla a fost lansată în 2015, iar reducerea accidentelor reflectă folosirea Autosteer, un aspect cheie al Autopilot, care ajută autovehiculele să rămână pe șosea în timpul curbelor.
Totuși, Tesla a avertizat în repetate rânduri că șoferii trebuie să țină permenent mâinile pe volan, dat fiind că funcția Autopliot este în teste.
În iulie 2016, cunoscuta revistă americană Consumer Reports a publicat un articol în care îi cere producătorului de automobile electrice Tesla să dezactiveze funcția de pilotare automată până când sistemul va fi îmbunătățit, astfel încât șoferii să fie obligați să păstreze mâinile pe volan pe parcursul deplasării.
Publicația a atras atenția că, deși multe companii auto echipează în prezent mașinile cu funcții autonome, Tesla este singura care oferă o tehnologie suficient de avansată astfel încât șoferii să poată lua mâinile de pe volan.
Totodată, revista a arătat că Tesla ar trebui să renunțe la denumirea Autopilot pentru sistemul de conducere autonomă pe care îl testează, având în vedere că aceasta face șoferii să creadă că mașina se poate conduce singură, fără ca o persoană să atingă volanul.
La începutul lunii acesteia, Tesla a anunțat că a angajat un fost specialist software al Apple, Chris Lattner, pentru coordonarea dezvoltării funcției Autopilot.