Vânzările de automobile din Europa au fost în declin în prima lună a anului, comparativ cu 2018, majoritatea piețelor importante fiind afectate, la fel și cele mai multe dintre mărcile auto. Dacia își continuă, însă, drumul de succes pe continent, cu creștere, la fel și înmatriculările din România, care își păstrează ritmul de creștere.
Luna ianuarie a adus o scădere a vânzărilor de automobile în Europa, cu un declin de 4,6% a înmatriculărilor raportat la 2018. Cu toate acestea, volumul de aproape 1,2 milioane de vehicule a fost al doilea cel mai bun ianuarie din ultimul deceniu.
Cele mai mari 5 piețe auto, „big five”, au înregistrat vânzări în scădere, cu procente mari în Spania și Italia și ceva mai mici în Marea Britanie, Germania și Franța. De altfel, aproape toate piețele au încheiat cu rezultate negative. Excepție fac șapte piețe, între care și România, care a avut a doua cea mai mare creștere, după Lituania. România a înmatriculat 13.952 de autoturisme, cu 18,8% mai multe ca anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În evoluția mărcilor, scăderile au cuprins aproape toate grupurile și mărcile din portofoliu. VW Group a avut o scădere de 6,5 procente, PSA Group, -1,9%, Renault, -0,7%, Ford, -6,5%, Fiat Chrysler, -14,9%, Daimler, -1,3%, BMW, -2,7%, Toyota, -5,4%, Nissan, -26,1%. În toată această listă de scăderi, Dacia s-a aflat printre mărcile cu vânzări în creștere, cu 43.784 unități înmatriculate, ajungând la o cotă de piață care nu cu mulți ani în urmă părea neverosimilă: 3,7%.