GreenNCAP, organizația patronată de EuroNCAP, înființată pentru a testa nivelul de poluare al automobilelor vândute în Europa, a lansat un program numit Life Cycle Assesment (Evaluarea Ciclului de Viață) bazat pe emisiile de gaze cu efect de seră și pe consumul de energie al mașinilor, atât pe perioada utilizării, cât și pentru a fi produse. Programul confirmă modelul Dacia Spring în poziția de lider european din punct de vedere al întregului ciclu de viață. O surpriză este însă apariția lui Ford Puma în clasamentul celor mai eficiente mașini, dar numai cu motorul Flexifuel, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia Spring are un volum de 21 de tone de CO2 pe tot parcursul vieții sale, începând de la producție și terminând cu utilizarea sa pe o durată medie de 16 ani și 240.000 de kilometri. Calculul fost făcut de GreenNCAP și reprezintă cel mai mic nivel de emisii de CO2 al unui automobil vândut vreodată pe piața din Europa.
În același timp, Spring are nevoie de o cantitate de 134 de MWh de energie, pentru a fi produsă și pentru a fi folosită în condițiile medii stabilite pentru toate vehiculele măsurate, fiind cel mai mic nivel de energie consumat de vreun vehicul pe parcursul vieții. Datele GreenNCAP confirmă eficiența foarte mare pe care Dacia Spring o are și nivelul redus de poluare pe care mașina îl generează.
Următorul model din punct de vedere al consumului de energie este Tesla Model3, care are un volum de 28 de tone de CO2 emis pe parcursul vieții, la același nivel cu Renault Megane E-Tech, care s-a clasat pe locul al treilea. Cele mai mari emisii, dintre mașinile testate, este cel al lui Audi A4 e-tron, cu 36 de tone de CO2.
Din punct de vedere al consumului de energie, Tesla Model 3 are un consum calculat de 158 de MWh, pe perioada de utilizare dar și pentru a fi produs, în timp ce Audi Q4 e-tron are un consum de 204 MWh.
GreenNCAP remarcă dintre mașinile cu motoare cu combustie testate modelul Ford Puma, echipat cu motorul 1.0 EcoBoost, dar în versiunea Flexifuel, care funcționează cu etanol E85. Mașina se deosebește radical de motorizarea standard 1.0 cu benzină, având un nivel de emisii total de 38 de tone, în cei 16 ani de existență, cu un consum de energie de 322 MWh, valori apropiate de cele ale unui automobil electric.
În versiunea Flexifuel, dar cu benzină, mașina are 51 de tone emisii de CO2 și un consum de 206 MWh, care arată diferența realizată de producția de etanol. Cu motorizarea stadard 1.0 benzină, emisiile de CO2 sunt de 49 de tone, iar consumul de energie este de 198 MWh.