Producătorii de automobile din SUA General Motors și Ford Motor își vor redirecționa transporturile afectate, după ce o prăbușire a unui pod din SUA a închis portul Baltimore, dar companiile au declarat că impactul va fi minim, transmite Reuters.
”Ne așteptăm ca situația să aibă un impact minim asupra operațiunilor noastre. Lucrăm pentru a redirecționa toate transporturile de vehicule către alte porturi”, a spus GM într-un comunicat.
Portul Baltimore este cel mai aglomerat port din SUA pentru transporturi de mașini, manipulând cel puțin 750.000 de vehicule în 2023, potrivit datelor de la Administrația Portului Maryland, scrie News.ro.
Autovehiculele și piesele de schimb au reprezentat 42% din toate importurile din portul Baltimore.
Directorul financiar al Ford, John Lawler, a declarat că prăbușirea podului, care a avut loc după ce o navă de containere s-a izbit de podul cu patru benzi marți dimineața, va forța producătorul de automobile să redirecționeze piesele către alte porturi și va avea un impact asupra lanțului său de aprovizionare.
”Va avea un impact. Va trebui să redirecționăm piese către alte porturi... Probabil că va prelungi puțin lanțul de aprovizionare”, a declarat Lawler pentru Bloomberg News.
Ford a declarat pentru Reuters, într-o declarație separată, că ”acolo unde sunt necesare soluții alternative pe termen scurt, echipa noastră a asigurat deja alternative de transport”.
Oficialii din industrie au spus că este prea devreme pentru a spune ce impact va avea accidentul asupra sectorului auto.
”Dar va exista cu siguranță o întrerupere. Baltimore este portul numărul 1 în SUA pentru comerțul auto și suntem în legătură cu oficialii federali pentru a-i ajuta să înțeleagă amploarea operațiunilor auto de acolo”, a declarat John Bozzella, CEO al grupului de comerț auto Alliance for Automotive Innovation.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Aurel Ștefan, director comercial Domeniile Ostrov: Este o zonă care poate să crească. Turismul pe corporate cred că e foarte bunSalvatorii au scos doi supraviețuitori, dintre care unul rămâne internat în spital, și au căutat mai mulți în râul Patapsco, după ce porțiuni uriașe ale podului Francis Scott Key, de 2,57 km, s-au prăbușit în apă.
Partenerul Breakwave Advisors John Kartsonas, analist și investitor în transport maritim, a declarat că Baltimore este un port important pentru importurile de bunuri de larg consum, mașini și alte importuri.
”Există o mulțime de alte zone care pot remedia problema, cum ar fi portul New York și până la Savannah, Georgia. Va dura ceva timp pentru ca situația să se rezolve și să înceapă să funcționeze din nou normal, așa că cu siguranță vor exista întârzieri în livrările de mărfuri”, a spus el într-un e-mail.
Alte companii de transport nu au raportat niciun impact major.
”Deși Baltimore nu este un port principal pentru operațiunile noastre din America de Nord, va avea un anumit impact, în primul rând asupra exporturilor de vehicule. În acest moment, nu anticipăm o întrerupere semnificativă, dar evaluăm situația îndeaproape pentru a determina impactul pe termen lung și contramăsurile”, a spus Toyota într-un comunicat.
Volkswagen Group of America a spus că nu a fost afectată deoarece unitatea sa din Baltimore este situată pe malul din est, în timp ce Nissan a spus că nu se așteaptă un impact semnificativ în acest moment.
BMW a spus că docurile pentru mașini sunt situate pe partea oceanică a portului, așa că nu este așteptat un impact major, deoarece prăbușirea podului nu va afecta navele.
Acesta a adăugat că traficul de camioane va fi redirecționat.
Mercedes a spus că incidentul nu a avut nici un impact asupra exporturilor de vehicule sau livrărilor de piese ale furnizorului din Tuscaloosa, Alabama.
Compania folosește porturi din Baltimore, precum și din Georgia și Carolina de Sud, pentru importurile de vehicule.
Grupul Volvo, care produce camioane, echipamente de construcții și motoare, a declarat că își examinează inventarul din fabricile sale de producție din SUA, pentru a vedea dacă și când ar putea exista o perturbare în cele mai defavorabile scenarii, adăugând că în prezent nu se așteaptă un impact uriaș.