A opta generație a celebrului model VW Golf a primit un facelift, o revizuire la jumătatea ciclului de viață, care marchează schimbări preponderent tehnice și prea puțin estetice.
Noul VW Golf, o actualizare a generației a opta a compactei germane, are în centru noul sistem de infotainment, care se bazează pe un procesor mai rapid, un aspect schimbat, cu o interfață mai intuitivă, dar și cu o integrare a Chat GPT, tehnologia de inteligență artificială ce va face parte din sistemul de asistență a șoferului.
O altă noutate anunțată este noul motor plug-in hybrid, care vine cu o autonomie complet electrică de aproape 100 de km, ridicând autonomia totală, cu bateria încărcată, la circa 1000 de km, având totodată și un charger nou, cu posibilitatea de încărcare rapidă a bateriei la stații DC de 50 kW. Asta înseamnă că șoferii pot încărca într-o pauză scurtă atât rezervorul de benzină, cât și bateria, pentru a-și conserva avantajul de consum menționat oficial în datele tehnice ale mașinii.
La exterior schimbările sunt mai discrete, fiind evidentă noul logo luminat, în timp ce luminile spate au primit o grafică 3D.
Lansarea noului Golf 8 facelift marchează sărbătoarea a 50 de ani de la lansarea primului Golf, unul dintre cele mai celebre automobile din lume și, în același timp, printre cele mai longevive din Europa și din restul lumii. Datele companiei arată că s-a vândut, în cei 50 de ani, peste 37 de automobile cu numele Golf, acestea fiind produse în uzine aflate pe mai multe continente.
„Golf se află în centrul mărcii Volkswagen de o jumătate de secol, oferind o mobilitate accesibilă tuturor la cel mai înalt nivel tehnic. Acesta este exact ceea ce construim acum cu noua etapă de evoluție – cu eficiență, confort și calitate și mai mari și un nou concept de operare. Golful nu este mai bun decât asta”, spune Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen.
CITEȘTE ȘI România a atins un nou record de producție de mașini la Mioveni și CraiovaPentru VW Golf, generația a opta ar putea fi și ultima, dacă e să ne luăm după planurile anterioare ale companiei, care odată cu noile modele din familia ID a decis să renunțe la vechile denumiri. Cu toate acestea, noua conducere, atât Oliver Blume, CEO al grupului VW, cât și Thomas Schafer, CEO al mărcii, au revenit asupra unor denumiri, care ar putea combina numele vechi și particula ID. Un posibil Golf electric, care să fie botezat ID.Golf, a fost vehiculat în ultimii doi ani, așa cum se știe deja că vom avea un ID.Tiguan, dar nimic nu este oficial în acest moment. Singurul lucru cert este faptul că peste aproximativ 4 ani, în 2027, generația actuală, Golf 8, își va încheia ciclul de viață, iar succesul lui ID:3 este departe de a-l replica pe cel al celebrei compacte care a împlinit 50 de ani.
Primul Golf a fost construit la uzina Volkswagen din Wolfsburg începând din martie 1974, el având un rol important, acela de a înlocuit un alt model celebru, Beetle. Designul său și noua arhitectură, cu motor amplasat pe față, au cucerit piața astfel că modelul a devenit rapid un standard pentru industria auto europeană, intrând apoi cu succes și pe alte piețe ale lumii, inclusiv SUA. Una dintre principalele trăsături ale acestui model, pe toate cele opt generații ale sale, a fost bazată pe democratizarea unor tehnologii de ultimă generație, preluate de la mărcile premium, care astfel au putut fi utilizate și de clienții de mașini accesibile.