FOTO Uzina BMW de lângă România pornește prima secție, una unică. Primele mașini electrice - produse inclusiv cu ajutorul angajaților români. Ungaria vs România

FOTO Uzina BMW de lângă România pornește prima secție, una unică. Primele mașini electrice - produse inclusiv cu ajutorul angajaților români. Ungaria vs România
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 aug 2024

Numărul românilor care și-au depus deja CV-urile și au fost angajați în Debrecen, la uzina BMW din orașul maghiar, nu este public, dar se știe că aceștia vor începe să producă primele mașini până la sfârșitul anului. Secția de vopsitorie este prima pusă în funcțiune, relevă datele analizate de Profit.ro.

Constructorul german BMW intră în linie dreaptă cu uzina de automobile amplasată la doar 30 de km de granița cu România, în care a investit 1 miliard de euro. A pornit deja secția de vopsitorie, prima dintre secțiile fabricii care intră în funcțiune, iar producția de preserie va începe deja în acest an.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Centura Capitalei, relansată. Va fi lărgită după blocaj CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Centura Capitalei, relansată. Va fi lărgită după blocaj
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

După cum explică BMW, vopsitoria este unică în rețeaua de fabrici BMW din lume, datorită tehnologiei de ultimă generație. Sistemele tip power-to-heat și celelalte, amplasate pe o suprafață de 3,3 hectare, pe trei etaje, permit vopsirea fără să fie folosiți combustibilii fosili, de exemplu gazul, care anterior era folosit în cuptoarele de uscare.

Va fi folosită în schimb energia electrică, din surse regenerabile. Aici vor fi vopsite 30 de mașini pe oră, pe o bandă complet automatixată, într-o fază de început, capacitatea putând fi crescută ulterior.

FOTO Smart crește peste noapte și lansează SUV-ul #5, care depășește în lungime Mercedes GLB CITEȘTE ȘI FOTO Smart crește peste noapte și lansează SUV-ul #5, care depășește în lungime Mercedes GLB

Lucrările la clădirile uzinei aflate la doi pași de granița de vest a României sunt aproape finalizate, acum fiind în derulare procedurile de echipare a atelierelor și secțiilor și de testare a proceselor de producție. Compania a demarat încă de acum doi ani angajări pentru personalul din birouri și, apoi, pentru cel din producție, românii din județele din nord-vestul țării fiind atrași de distanța mică și de salariile mari.

FOTO Uzina BMW de lângă România pornește prima secție, una unică. Primele mașini electrice - produse inclusiv cu ajutorul angajaților români. Ungaria vs România

Uzina va produce vehicule complet electrice, pe noua platformă numită generic Neue Klasse, „o gamă nouă, revoluționară de automobile”. Decizia conducerii BMW a fost ca la Debrecen să fie produs un model din segmentul SUV-urilor, în timp ce o variantă sedan să fie produsă ulterior în uzina principală din Munchen.

„Când modelul complet electric Neue Klasse va crește producția în uzina construită special pentru el, la finalul lui 2025, vom lansa inițial un model X. Acesta va fi urma curând de un sedan sport în uzina din Munchen”, a declarat, la începutul acestei luni, Oliver Zipse, CEO BMW Group.

EXCLUSIV Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model al mărcii românești construit vreodată: Primele estimări de preț. Când va fi premiera și când începe producția CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model al mărcii românești construit vreodată: Primele estimări de preț. Când va fi premiera și când începe producția

BMW a prezentat anul acesta conceptul Vision Neue Klasse X (FOTO), care anticipează mașina ce va fi produsă începând din 2025 în Debrecen, Ungaria. „BMW Vision Neue Klasse X reprezintă un stil de viață activ, o dinamică eficientă și o poziție încrezătoare. Designul său combină un limbaj clar de design exterior cu un interior luminos și spațios.

Efectele speciale de iluminare și sunet, activate de următoarea generație de BMW iDrive, îmbunătățesc experiența digitală intuitivă a utilizatorului”, descrie compania germană viitorul model anticipat de acest concept-car.

FOTO Uzina BMW de lângă România pornește prima secție, una unică. Primele mașini electrice - produse inclusiv cu ajutorul angajaților români. Ungaria vs România

Mașinile din familia Neue Klasse vor fi definite de software și vor beneficia de un nou tip de control al propulsiei și șasiului. „Va avea patru super-creiere complet noi, computere de înaltă performanță care lucrează inteligent împreună pe ceea ce, până acum, era procesat separat. Am dezvoltat primul super-creier complet intern.

Acesta integrează întregul grup motopropulsor și dinamica de conducere cu o putere de calcul de până la zece ori mai mare. Al doilea super-creier va permite următorul salt cuantic în conducerea automată”, a declarat Frank Weber, responsabil cu Dezvoltarea în Consiliul de Administrație al BMW Group.

EXCLUSIV Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model al mărcii românești construit vreodată: Primele estimări de preț. Când va fi premiera și când începe producția CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model al mărcii românești construit vreodată: Primele estimări de preț. Când va fi premiera și când începe producția

Uzina din Debrecen, aflată la doar 80 de km de Oradea, va produce, la momentul startului producției de serie, până la 150.000 de automobile pe an și va angaja un număr de până la 1000 de persoane.

BMW a anunțat că poziția uzinei a fost aleasă datorită infrastructurii foarte bune, a legăturilor logistice adecvate și pentru distanța redusă față de rețeaua de furnizori existentă. BMW are în românia un număr foarte mare de furnizori de componente și materii prime. În urmă cu aproximativ un an, directorul general BMW România spunea că are peste 70 de parteneri, companii locale, rețeaua de furnizori crescând până la circa 100 de furnizori, în acest an, cu comenzi care au depășit 2 miliarde de euro în 2023. În plus, anul acesta, BMW a deschis, împreună cu NTT Data, un centru de software care va angaja anul acest până la 250 de dezvoltatori, iar în următorii trei ani numărul va ajunge la „câteva mii”.

Ungaria vs România

Ungaria are mai multe uzine de automobile, atât ale unor mărci de volum, precum Suzuki, cât și ale celor trei mari producători germani de automobile premium, Audi, BMW și Merceded, BMW fiind ultimul intrat pe această listă. Chiar și așa, după startul producției Ford la Craiova, România a depășit sistematic Ungaria la producția de automobile, anul trecut Dacia și Ford având un volum total de 513.000 de vehicule, față de cele 507.200 ale Ungariei.

VIDEO Cum arată acum ultima legătură din Drumul Expres spre Craiova, care încheie legătura cu autostrada A1 la Pitești CITEȘTE ȘI VIDEO Cum arată acum ultima legătură din Drumul Expres spre Craiova, care încheie legătura cu autostrada A1 la Pitești

Cu un an înainte, România producea 509.000 automobile, iar Ungaria 441.700 unități. După startul complet al fabricii BMW din Debrecen, Ungaria va crește la circa 650.000 de vehicule, o valoare pe care România ar putea să o atingă doar dacă Dacia își va majora capacitatea de producție de la Mioveni, de la 350.000 la 400.000 de unități. Capacitatea actuală de producție a României este limitată la 620.000 de autovehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw neue klasse
bmw
ix5
bmw debrecen
bmw romania