FOTO Toate cele patru mașini de forat ale Aktor au intrat în munte, lângă Racoș. Patru tuneluri sunt forate pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Sighișoara

FOTO Toate cele patru mașini de forat ale Aktor au intrat în munte, lângă Racoș. Patru tuneluri sunt forate pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Sighișoara
scris astăzi, 11:03

Compania Aktor forează două perechi de tuneluri pe subsecțiunea 2 Apața – Cața a căii ferate Brașov – Sighișoara folosind patru mașini de forat (TBM, de la Tunnel Boring Machines), care au intrat toate în colinele din jurul localității Racoș, două înspre Ormeniș și celelalte două înspre Homorod.

La finalul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – Alexandra, care a început forajul la jumătatea lunii octombrie 2024, a forat deja 123 de metri și a instalat 87 de inele din prefabricate de beton, care formează profilul rotund al tunelurilor. TBM 4 – Konstantina a pornit forajul la mijlocul lunii decembrie 2024 și a săpat la rândul său 201 metri în adâncul muntelui, instalând 104 de inele din prefabricate de beton. Ambele sunt intrate complet în munte.

FOTO Compania românească Softronic livrează acum locomotive pentru Ungaria CITEȘTE ȘI FOTO Compania românească Softronic livrează acum locomotive pentru Ungaria
Urmărește-ne și pe Google News

Cele două TBM-uri vor fora o pereche de tuneluri cu lungimea de 5,1 km în direcția localității Homorod. Aceasta este pereche nordică de tuneluri pe care Aktor le construiește pe acest segment de cale ferată, și care continuă perechea de tuneluri sudice Ormeniș, cu lungimea de 6,9 km, pe care TBM 1 Varvara și TBM 2 Eleni au început să le foreze în primăvara anului trecut. În ciuda diverselor provocări neprevăzute din teren, cele două mașini de forat au intrat adânc în munte, în direcția Apața. Eleni a pornit la începutul lunii martie 2024 și este acum la o adâncime de 1,15 km, iar Varvara a pornit la finalul lunii mai 2024 și a forat deja 0,76 km.

FOTO Toate cele patru mașini de forat ale Aktor au intrat în munte, lângă Racoș. Patru tuneluri sunt forate pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Sighișoara


Peste 200 de subcontractori și furnizori români de servicii, echipamente și subansamble sunt implicați în modernizarea căii ferate pe subsecțiunea 2 a liniei Brașov – Sighișoara, contribuind cu tot ceea ce este necesar, de la materiale de construcții esențiale precum prefabricate din beton, structuri metalice, carcase de piloți, agregate pentru terasamente și soluții de hidroizolație, la servicii specializate, inclusiv studii geotehnice, lucrări de semnalizare și electrificare, încercări și analize de laborator, precum și proiectare și monitorizare a mediului. Aceștia joacă un rol cheie în implementarea proiectului, experții AKTOR asigurându-se de calitatea livrărilor lor.

FOTO Toate cele patru mașini de forat ale Aktor au intrat în munte, lângă Racoș. Patru tuneluri sunt forate pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Sighișoara


Subsecțiunea 2 Apața-Cața face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h, tronson Brașov-Sighișoara. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

FOTO Toate cele patru mașini de forat ale Aktor au intrat în munte, lângă Racoș. Patru tuneluri sunt forate pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Sighișoara

AKTOR România este cea mai mare subsidiară de construcții a grupului și este prezentă în țară de peste 20 de ani. Compania a finalizat șase proiecte majore și are încă șapte în derulare. Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria (tronsonul Coșlariu – Sighișoara – sub-tronsoanele: 1. Brașov-Apața și 3. Cața-Sighișoara și sub-tronsoanele 2. Apața – Cața) implică modernizarea unei părți vitale a Coridorul IV paneuropean pentru călătorii cu trenul de mare viteză.

viewscnt
Afla mai multe despre
aktor
tunel