Cătălin Prunariu, campion la acrobație, comandant și pilot instructor la TAROM, este noul director general al companiei în locul lui Mihăiță Ursu.
”Începând de astăzi, 9 iunie 2021, TAROM are un nou director general, în persoana domnului Cătălin Radu Prunariu. Schimbarea conducerii companiei vine în contextul în care, începând cu anul 2020, industria aeronautică a intrat în cea mai acută criză din istoria sa, îndeosebi pe segmentul transportului de pasageri, care a afectat și TAROM. Cu toate acestea, compania aeriană națională a reușit să supraviețuiască primului an de criză, în special datorită ajustării operațiunilor și exploatării unor noi oportunități pe segmentul zborurilor neregulate”, a informat compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Născut la 28 decembrie 1975, el este fiul primului cosmonaut român, Dumitru Prunariu. Cătălin Prunariu este campion la acrobație, comandant și pilot instructor la Tarom, scrie News.ro.
În mai 2002 a devenit cel mai tânăr comandant de aeroclub din România, când la 26 de ani a câștigat concursul organizat pentru ocuparea acestei funcții la Aerodromul Teritorial ”Aurel Vlaicu” București.
În anul 2003 a fost ales președinte al Comisiei de Zbor cu Motor în cadrul Federației Aeronautice Române. Din 2004 a fost selectat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) să devină inspector de pilotaj pentru aviația generală. In septembrie 2012 a fost numit membru în Consiliul de Administrație al AACR.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare”Odată cu preluarea mandatului, directorul general Cătălin Prunariu își propune să implementeze și consolideze un model de operare eficient și durabil, prin adaptarea rolului companiei pe piața de transport aerian, atât la nivel național, cât și european, în scopul asigurării profitabilității și a stabilității pe termen lung. În acest sens, noul director general Tarom salută și continuă astfel demersurile începute de predecesorul său, Mihăiță Ursu”, mai arată compania.
Transportatorul aerian național Tarom estimează pierderi de 230,13 milioane lei în acest an, la jumătate față de cele raportate în anul 2020, de 431,3 milioane lei. Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble față de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul în care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive.
Cheltuielile totale în anul 2021 sunt estimate la 1,42 miliarde lei, în creștere cu 34,51% față de cele realizate în anul 2020, iar în valoare absolută creșterea este în sumă de 366,12 milioane lei.
Cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul 2021 vor fi de 112,92 milioane lei, în creștere cu 183,74% față de cele realizate în 2020.
Plățile restante programate în anul 2021 sunt în creștere cu 5,18% față de cele realizate anul trecut, în sumă de 126,6 milioane lei.
„Finalizarea restructurării organizaționale și de personal, reînnoirea flotei de aeronave și uniformizarea acesteia, reforma financiară, eficientizarea activității comerciale și de marketing precum și digitalizarea extensivă sunt obiectivele majore pe care se va sprijini relansarea companiei, dar și transformarea acesteia în principalul jucător de pe piața transportului aerian din România”, spune Cătălin Prunariu.
La 31 decembrie 2020, Compania Națională de Transporturi Aeriene Române Tarom a înregistrat o pierdere în valoare de 431,3 milioane lei, plăți restante în valoare de 120,38 milioane lei și o pierdere contabilă din anii precedenți în valoare de 3,18 miliarde lei.