Directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) transmite conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) "să nu mai tragă de timp" în cazul celor 6 loturi de pe secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin, parte a Autostrăzii Unirii-A8.
"Lansați licitația de Proiectare și Execuție pe cele 6(șase) loturi de pe secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin, Autostrada UNIRII-A8!
- Indicatorii tehnico-economici sunt din luna Noiembrie 2023;
- Acest proiect are un SF finalizat;
- Acordul de Mediu este de mai bine de un an;
- Acest proiect este prins în programul de finanțare PT 2021-2027;
- Are și o lege, legea 291/2018
Pe două loturi, respectiv
- lotul 1b, Miercurea Nirajului-Sarateni, 23 km
și
- lotul 2c, Pipirig-Leghin, 17 km
au fost finalizate și Rapoartele de Audit pe Siguranța Rutieră!
Nu mai trageți de timp!
Dacă tot ați "tras cu dinții" ca acest proiect să nu ajungă la CNIR în perioada interimatului meu ca Director General, invocând tot felul de motive, dar care în realitate vă contrazic (ex: așa zisa lipsă a personalului de specialitate - vezi site CNIR), vă rog să demonstrați în ceasul al 13-lea că sunteți profesioniști și că vă pasă de acest proiect și de românii din regiunea Moldovei!
Lansați cât mai urgent licitația de Proiectare +Execuție, măcar pe cele două loturi evidențiate mai sus! Finalizați cu responsabilitate și profesionalism caietele de sarcini, pentru ca licitațiile să se finalizeze cu succes și în cel mai scurt timp!", este mesajul acestuia.
CITEȘTE ȘI Strategia Renault pe piața din Turcia: Retrage Dacia, lansează AlpineLuna trecută, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat cu firma Nurol din Turcia contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a Autostrăzii Unirii.
Constructorul turc are la dispoziție 2,46 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție) pentru a finaliza lucrările.
CITEȘTE ȘI FOTO România deschide prima bandă dedicată exclusiv autovehiculelor UEPe traseul acestei secțiuni (24,4 km) urmează să fie construite inclusiv 36 de poduri, pasaje și viaducte.
“Este important acest contract și la nivel simbolic, dacă vreți, pentru că este ultimul contract finanțat prin PNRR al CNAIR. Cu această ocazie noi am închis toate contractele. Suntem în faza de execuție la toate contractele finanțate prin PNRR. E o chestiune care într-un fel, având cea mai mare sumă, Ministerul Transporturilor având cea mai mare alocare bugetară din PNRR, e o treabă care merită a fi spusă. Eu îi felicit pe cei de la CNAIR. Cei de la CFR au terminat de anul trecut și au semnat de anul trecut toate contractele”, a afirmat ministrul Transporturilor.
În prezent, sunt semnate toate cele 18 proiecte finanțate prin PNRR (412,46 km), cu o valoare însumată de 27,7 miliarde lei (fără TVA):
- Autostrada Transilvania: Secțiunile Nădășelu- Mihăiești, Mihăiești- Zimbor și Zimbor-Poarta Sălajului)
- A7 (Autostrada Moldovei): toate cele 13 loturi cuprinse între Ploiești și Pașcani
- A1 (Autostrada Lugoj- Deva): Secțiunea E (secțiunea cu tuneluri) și secțiunea D
- A8 (Autostrada Unirii): secțiunile Târgu Mureș- Miercurea Nirajului și Leghin-Târgu Neamț.
Tot recent a fost lansat în licitație contractul pentru execuția Drumului Expres Arad – Oradea (120,47 km)! Contractele pentru constucția celor 3 loturi ale acestui drum de mare viteză au o valoare totală estimată de 8,5 miliarde de lei (fără TVA):
-Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).
-Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)
-Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km)
Construcția este finanțată prin Programul Transport 2021-2027, iar fiecare contract trebuie finalizat în maximum 24 de luni. Contractul prevede și construcția a 12 noduri rutiere, 4 Centre de Întreținere și Coordonare și 86 de poduri și pasaje.
CITEȘTE ȘI FOTO Inspecție neanunțată a unui oficial guvernamental la Autostrada Ford. Antreprenorului turc i se cer mai mulți muncitoriDrumul Expres Arad – Oradea face parte din coridorul rutier care va asigura conexiunea între Marea Baltică-Marea Neagră și Marea Egee, proiect al Uniunii Europene, stabilit prin Inițiativa celor Trei Mări.