România a primit, la Episcopia Bihor, un nou tren Coradia Stream, la câteva ore după ce i-a fost livrat primul.
Anterior au apărut primele imagini cu noile trenuri Coradia Stream care vor ajunge în Gara de Nord și vor circula în toată țara. Primul din cele 37 de trenuri produse de Alstom a ajuns în România pentru a fi testat, urmând ca din decembrie garniturile să înceapă să fie puse pe traseu. Trenurile noi au un mare avantaj față de cele deja existente: sunt gândite pentru a fi reparate și întreținute ușor, deoarece toate echipamentele principale se află pe acoperiș, și nici nu au trepte de urcare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Au apărut primele imagini detaliate cu trenul Coradia Stream, care va fi introdus pe liniile InterRegio de la noi din țară. Modelul este produs de compania franceză Alstom, și de două săptămâni a ajuns în țară prima garnitură. În total, în România vor ajunge până la finalul anului 2025 nu mai puțin de 37 de astfel de trenuri.
„Producătorul estimează că în iunie 2024 va trimite către ONFR-AFER documentația testelor, iar autoritățile române ar avea nevoie de 5 luni pentru a da OK-ul final. Deci în decembrie ar trebui să ne plimbăm cu toții. Alstom promite că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025.”, a transmis anterior Asociația Pro Infrastructură.
Trenurile Coradia Stream au un avantaj față de trenurile disponibile în prezent: toate echipamentele principale se află pe acoperiș, fapt care ajută la o mentenanță rapidă și ușoară. De asemenea, interioarele sunt proiectate pentru o întreținere ușoară, fără a face compromisuri când vine vorba de climă sau alte dotări moderne.
„Treptele sunt istorie, existând doar niște rampe de urcat/coborât între vagoane. Ușile au o treaptă extensibilă la nivelul peronului ca să asigure o îmbarcare fără emoții. Din păcate, vestibulul nu este separat de salonul călătorilor prin niște uși, acestea existând doar între vagoane.
Spațiile de bagaje sunt ample, permițând stocarea unor genți voluminoase. Însă la anumite locuri trebuie grijă la cap. Fiecare din cele 6 vagoane este dotat cu un ecran ce afișează diferite detalii despre călătorie, inclusiv unde se află trenul pe rută. Fiecare geam beneficiază de parasolar, însă poziția sa va fi o negociere între pasageri deoarece un geam se întinde pe multiple rânduri.
Atât la clasa I, cât și la clasa a II-a, sunt folosite aceleași materiale la scaune care se pot înclina folosind o manetă, „alunecând” cu șezutul înainte. Acesta este dintr-un material foarte moale, confortabil. În schimb, cotiera este îngustă și dură, iar cei de la clasa a II-a vor trebui s-o împartă.”
De asemenea, în recenzia celor de la Asociația Pro Infrastructură se notează diferența dintre clasa I și clasa a II-a, respectiv faptul că persoanele mai „bine făcute” și cei care călătoresc mai mult de 4 ore sunt sfătuite să opteze pentru clasa I.