FOTO Renault lansează primul vehicul autonom de Nivel 4 pentru public, care va transporta spectatorii la Roland Garros

FOTO Renault lansează primul vehicul autonom de Nivel 4 pentru public, care va transporta spectatorii la Roland Garros
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 mai 2024

Strategia Renault Group pentru dezvoltarea de vehicule autonome începe cu un vehicul de transport public ce va fi folosit la turneul de la Roland-Garros. Compania nu intenționează să investească deocamdată în autoturisme autonome.

Renault anunță că va avea două abordări diferite în strategia de vehicule autonome, cu o concentrare pe vehiculele de transport public, care se preconizează că vor deveni din ce în ce mai prezente în viața oamenilor în viitorul apropiat. Abordarea pentru autoturisme va fi, după cum reiese din informațiile transmise de Renault, mult mai conservatoare, deoarece investițiile vor fi făcute în sistemele de asistență care oferă un grad mai mare de siguranță, fără să fie țintită deocamdată „o autonomie completă”.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Autoritățile pregătesc lansarea unui nou Drum Expres CITEȘTE ȘI FOTO Autoritățile pregătesc lansarea unui nou Drum Expres
Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

Primul vehicul de transport public fără șofer, pe care Renault îl lansează, va fi un automobil realizat în parteneriat cu WeRide, producător de tehnologie specifică conducerii autonome. Mașina va fi prezentată la Roland-Garros, în cadrul turneului de tenis.

„În ceea ce privește transportul public, Renault Group intenționează să fie un adevărat jucător în mobilitatea durabilă și autonomă. În acest scop, Grupul dezvoltă o platformă de microbuz electric, robotizat și pre-echipat, care va găzdui diverse soluții de automatizare oferite de parteneri specializați”, explică Renault.

Nivelurile stabilite de industria auto pentru conducerea autonomă încep de la 0 și ajung până la maxim 5, nivelul la care vehiculele se vor deplasa singure, fără șofer, în orice condiții de drum. Astăzi, cele mai avansate vehicule autonome produse în serie sunt de nivel 3, Mercedes fiind prima companie care și-a certificat acest sistem în Germania și SUA, doar în anumite condiții de rulare (anumite autostrăzi și la viteze limitate la 60 km/h). Nivelul 4 va fi cel în care vehiculele vor putea rula în condiții stricte, fără un șofer la bord, acest nivel fiind preconizat pentru următoarea generație de vehicule de transport public.

FOTO Skoda Octavia: besteller-ul a fost împrospătat cu un facelift CITEȘTE ȘI FOTO Skoda Octavia: besteller-ul a fost împrospătat cu un facelift

Din acest punct de vedere, strategia Renault Group în materie de vehicule autonome nu include pentru moment investiții în trecerea de la Level 2 la Level 3, din cauza costurilor mare de dezvoltare și a unei cereri potențiale reduse. Nivelul 2 (Level 2 SAE) este cel atins de cele mai moderne vehicule de serie ale companiilor auto, susținut de sistemul de pilot automat inteligent, asistență la schimbarea benzii, frânare de urgență etc. Toate acestea presupun ca șoferul să fie atent la drum, să intervină ori de câte ori este nevoie și să păstreze mâinile pe volan, chiar dacă vehiculul efectuează singur unele manevre.

„Chiar dacă este posibilă din punct de vedere tehnic, Renault Group nu face din atingerea nivelului L3 o prioritate pe termen scurt. Într-adevăr, există un decalaj semnificativ de complexitate tehnologică între nivelul de automatizare L2 și nivelul de autonomie L3, deoarece vehiculul trebuie să poată funcționa în siguranță în medii complexe cu supraveghere limitată a șoferului. În această etapă, costul care trebuie suportat de către clienți, în raport cu beneficiile de conducere, ar limita drastic cererea”, transmite Renault.

VIDEO Un autobuz cu 40 de persoane a căzut într-o prăpastie în Peru CITEȘTE ȘI VIDEO Un autobuz cu 40 de persoane a căzut într-o prăpastie în Peru

Pe segmentul de transport public, Renault estimează că va exista o cerere de câteva mii de microbuze cu conducere autonomă, „în următorii câțiva ani”.

Renault testează de mai mulți ani tehnologii de rulare fără șofer pentru transportul public. Proiectul Mach2, anunțat anul trecut, „se va concretiza, începând din 2026, prin apariția unei flote de microbuze electrice automatizate integrate în rețeaua de transport public din Chateauroux, Franța”, precizează compania franceză.

Microbuzele vor putea funcționa 7 zile pe săptămână, 24 de ore pe zi, în deplină siguranță. Costurile suplimentare ale robotizării și automatizării pot fi compensate de absența operatorilor la bord. Va fi necesar un sistem simplu de supraveghere de la distanță pentru a opera o flotă de vehicule.

Horse, divizia de motoare a Renault, cu fabrică la Mioveni, a semnat primul contract, chiar dacă nu s-a mai unit cu Geely CITEȘTE ȘI Horse, divizia de motoare a Renault, cu fabrică la Mioveni, a semnat primul contract, chiar dacă nu s-a mai unit cu Geely

Volkswagen este prima companie europeană auto care a investit în dezvoltarea de microbuze autonome, printr-o flotă de microbuze ID.Buzz, care au intrat în dotarea companiei MOIA și sunt testate în prezent în Hamburg.

WeRide, partenerul ales de Renault, are propriile vehiculele autonome, aproximativ 700 din care 300 de microbuze, care au parcurs peste 28 de milioane de km în Asia, Orientul Mijlociu și America de Nord.

„Renault Group avansează în implementarea strategiei sale privind vehiculele autonome. Astfel, datorită testelor pe care le derulăm și datorită partenerilor noștri, cei mai buni din domeniile lor, vom fi în măsură, cu mult înainte de sfârșitul acestui deceniu, să propunem o gamă relevantă de microbuze autonome, cu emisii reduse de carbon, pentru a face față cererii tot mai mari de transport la nivel local”, a declarat  Gilles Le Borgne, CTO Grupul Renault.

Surpriza Ford: EcoSport, care a fost fabricat la Craiova timp de 6 ani, se întoarce în Europa ca noul SUV hibrid. Va fi mai mare și concurent direct cu Dacia Duster 3 CITEȘTE ȘI Surpriza Ford: EcoSport, care a fost fabricat la Craiova timp de 6 ani, se întoarce în Europa ca noul SUV hibrid. Va fi mai mare și concurent direct cu Dacia Duster 3

La Roland Garros, micile vehicule autonome vor asigura transportul pasagerilor din parcare până la stadion, pe un traseu fix, și de la stadion la ieșire sau către parcare.

FOTO Renault lansează primul vehicul autonom de Nivel 4 pentru public, care va transporta spectatorii la Roland Garros

FOTO Renault lansează primul vehicul autonom de Nivel 4 pentru public, care va transporta spectatorii la Roland Garros
viewscnt
Afla mai multe despre
renult autonom
vehicule autonome
roland garros
level 4