Francezii de la Renault își extind gama de automobile electrice cu încă un model destinat transportului de pasageri, derivat din noua generație Kangoo. Salonul de la Paris va găzdui premiera lui Kangoo E-Tech.
A trecut deja mai mult de un an de la lansarea noii generații Kangoo, la acel moment fiind deja anunțată versiunea complet electrică a acestui automobil versatil, care poate fi mașină de marfă și de pasageri, pentru companii sau pentru familii pur și simplu.
Anul acesta, Renault a lansat pe piață deja noul Kangoo E-Tech, în caroseria de marfă, iar acum pregătește debutul global al caroseriei de pasageri, omolgat și ca autoturism. În linii mari, caracteristicile propulsiei electrice rămân similare pentru cele două variante, însă apariția celui de-al doilea rând de scaune, dar și a altor caracteristici schimbă destul de mult profilul acestui model.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Arhitectura este orientată, așa cum se întâmplă și pentru propulsia cu motoare cu combustie, pe confortul pasagerilor și utilitatea spațiilor. La capitolul bagaje, portbagajul rămas prin amplasarea banchetei spate are 850 de litri, o capacitate foarte mare ce se poate mări prin glisarea banchetei.
În ceea ce privește nivelul de echipamente și asistență, noul Kangoo a făcut un pas foarte mare, unul necesar pentru a-i face loc lui Express, fostul Dokker. Planșa de bord cu display-uri, care includ și informațiile specifice E-Tech, sistemele de asistență, inclusiv cele care asigură o conducere autonomă de nivel 2, sunt cele care poziționează Renault Kangoo E-Tech pe un palier comparabil cu autoturismele electrice mult mai pretențioase de pe piață.
Sistemul de propulsie are în centru o baterie de 45 kWh, care asigură o autonomie de 285 km, nu foarte mare, dar nici foarte mică, suficientă pentru distanțe scurte și medii, în general pentru transportul urban și periurban.
Bateria are o garanție de 8 ani sau 160.000 km, ceea ce poate reduce reticența unora dintre clienți față de acest aspect. În ceea ce privește motorul propriu-zis, mașina se bazează pe un propulsor de 90 kW, adică aproximativ 120 CP și 245 Nm. Butonul Eco reduce simțitor puterea, la 56 kW, dar și viteaz maximă (110 km/h), astfel încât autonomia mașinii poate crește la peste 300 de km.
Suistemul de regenerare a energiei poate fi setat pe trei moduri, inclusiv cu sistemul e-pedal de la Nissan, care frânează la ridicarea piciorului de pe accelerație.
Pentru încărcare, sunt oferite trei chargere: un încărcător AC trifazat de 11 kW pentru uz casnic, un încărcător rapid AC de 22 kW care vă permite să treceți de la 5% la 80% în 2h30 și un încărcător DC de 80 kW care vă permite să recuperați 170 km în aproximativ 30 de minute, pentru acesta din urmă fiind necesare stații care să ofere această putere.
CITEȘTE ȘI Cel mai popular automobil din Germania pentru multe generații a fost depășit. Premieră și pentru marca DaciaRenault oferă și o aplicație proprie, care poate controla încărcarea, cu programarea intervalului orar, poate asigura o preîncălzire sau prerăcire a mașinii, asigură acces la harta cu stațiile de încărcare și alte informații referitoare la autonomie.
Renault Kangoo este produs în Franța, în uzina din Maubeuge, aceasta fiind inclusă în hub-ul ElectroCity, centrul global de electrificare al Renault, care va fi inclus, cel ami probabil, în viitoarea structură ce se va desprinde din Renault. Renault și-a propus ca până în 2025 să ajungă la un volum de 480.000 de autovehicule construite în acest hub, inclusiv pentru partenerii de la Nissan și Mercedes.