Autostrada Sibiu – Pitești poate avea încă o barieră, paralelă unor bariere impermeabile existente: DN 7, calea ferată și râul Olt.
Compania de consultanță de mediu EPC a propus utilizarea sectoarelor permeabile ale autostrăzii, complementar cu adoptarea unor soluții de defragmentare a infrastructurii existente.
Astfel, au fost propuse două ecoducte, ce trebuie să traverseze DN7, linia de cale ferată existentă, și râul Olt, pentru a rezolva problema existentă a fragmentării coridoarelor ecologice adiacente munților Făgăraș.
Recent, antreprenorul turc (Asocierea Mapa-Genghiz) a început lucrările la viaductul Boița de pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești, aducând prima foreză de mare capacitate și lansând forajele pentru fundațiile primilor piloți ai acestui viaduct, care va avea o lungime de aproximativ 650 m.
Întreaga structură (formată din două căi independente) va fi susținută de 411 piloți, lungimea totală a piloților forați este de peste 11.000 metri liniari.
Până în anul 2028, pe traseul secțiunii Boița - Cornetu, în lungime de 31,33 km, vor fi construite:
- 24 de viaducte,
- 25 de poduri,
- 1 ecoduct,
- 7 tuneluri.