În această zonă s-a ajuns la etapa de scoatere a șinelor vechi și dezafectarea vechilor stații, pentru a putea începe lucrările efective.
Reabilitarea lotului 1 presupune modernizarea a 18 km de linie de tramvai, prin lucrări de suprastructură, înlocuire macazuri, construirea a 64 de peroane noi, înlocuirea rețelei aeriene și a cablurilor de curent continuu, modernizarea a 5 stații de alimentare.
Această linie, folosită zilnic de zeci de mii de bucureșteni, nu a mai beneficiat de lucrări majore de modernizare de peste 40 de ani.

”Am atribuit ultimul contract pentru înlocuirea liniilor de tramvai aflate într-o avansată stare de degradare. Este vorba despre un tronson de aproximativ 3 km, cale dublă de rulare, de pe bulevardele Pache Protopopescu, Ferdinand, strada Traian și strada Dristorului (între bd Camil Ressu și Baba Novac). Pe aici circulă liniile 55 și 14”, afirma primarul Capitalei.
El preciza că acest contract face parte din proiectul de reabilitare a aproximativ 50 de km de linii de tramvai din Capitală.

Ofertant câștigător a fost asocierea Swietelski Construct (lider asociere) - Urban Profile Grele (asociat), valoarea ofertată fiind de 105.060.328,98 lei, fără TVA.
Contractul viza reabilitarea sistemului rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian, reabilitarea sistemului rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian și reabilitarea sistemului rutier pe Strada Dristorului intre B-dul Camil Ressu si Strada Baba Novac.

Durata de execuție a fost fixată la 18 luni, din care maximum 6 luni pentru prestarea serviciilor de proiectare, obtinerea tuturor avizelor si acordurilor si avizarea proiectului si maximum 12 luni pentru execuția lucrărilor și asistență tehnică din partea proiectantului, de la data emiterii Ordinului administrativ de incepere.














