Prima ediție a salonului auto din Paris, un eveniment care a reușit să supraviețuiască pandemiei și tendințelor din industrie de închidere a saloanelor, a atras în această ediție doar mărcile franceze și pe cele chinezești, restul constructorilor preferând să stea departe de clienții din Franța, pe acest canal tradițional de comunicare. Dacia a profitat de această situație, astfel că este una dintre vedetele salonului, cu un concept care va atrage cu siguranță vizitatorii și cu o gamă complet înnoită.
Președintele Franței, Emmanuel Macron, a marcat deschiderea Salonului Auto din Paris, la scurt timp după ce Luca de Meo, CEO-ul Renault, a susținut prima conferință de presă a ediției 2022 a salonului. Pentru Franța, redeschiderea salonului după trei ani de pauză este un semnal important care anunță resuscitarea industriei auto locale. Iar cele două grupuri franceze arată și în realitate acest lucru, cu lansări noi și vânzări în creștere.
Renault Group este vedeta salonului și arată că a acordat o importanță mai mare acestui eveniment. Standuri separate pentru cele patru mărci, Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, concepte pentru fiecare marcă, astfel încât publicul să fie atras de noutăți, și o gamă destul de largă de mașini în standuri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Între acestea, standul Dacia s-a remarcat în rândul celor care au venit să vadă noua identitate de marcă, dar și conceptul Manifesto, care anunță direcția în care Dacia vrea să meargă.
Pentru Renault, salonul a fost și mai important, pentru că a marcat premiera mondială a conceptului 4Ever, un studiu de design care anticipează viitorul Renault 4 de serie. Trăsăturile acestuia confirmă faptul că Renault 4 va fi un SUV de clasă B, care ar putea să înlocuiască modelul Captur, peste câțiva ani.
Alături de concept, a fost prezent și Renault 5, care mai are foarte puțin până la lansarea în producția de serie.
La Stellantis, standurile au beneficiat de o suprafață ceva mai restrânsă, ceea ce a însemnat că expunerea noutăților a fost și ea mai redusă. Vedeta Stellantis a fost Jeep Avenger, primul automobil electric al mărcii americane, care intră în segmentul B-SUV electric, unde nu prea există concurență.
CITEȘTE ȘI HiSky ia locul Blue Air pe unele ruteÎn același timp, Peugeot a ieșit în premieră într-un salon auto cu noul 408, o caroserie care e foarte greu de clasificat, având trăsături preluate din toate segementele, de la SUV-uri, la coupe-uri și hatchback-uri.
Trebuie remarcată și ambiția cu care chinezii atacă saloanele auto europene, între acestea remarcându-se BYD, cel mai mare producător de mașini electrice din China și cel cu cea mai agresivă intrare pe piața din Europa.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un Boeing 747 și-a pierdut o roată la decolare. Avionul și-a continuat zborulModelul Atto 3, un SUV care este oferit deja în rețeaua de delari din Europa, a fost vedeta standului BYD, dar și celelalte modele, care vor fi lansate în perioada următoare, au fost expuse.
CITEȘTE ȘI Dacia dezvăluie planul mașinilor electrice fabricate în România. „Se va întâmpla, este scris deja."
În rest, salonul a pierdut mult din spațiul de expunere, față de anii anteriori, a rămas fără mărcile din Germania sau din SUA (este pentru prima dată când VW Group nu vine la Paris, la fel și BMW sau Mercedes) a înregistrat o prezență mult mai redusă a jurnaliștilor și cel mai probabil va înregistra și cea mai scăzută prezență a vizitatorilor, în săptămâna ce urmează.
CITEȘTE ȘI Site-uri web ale unor aeroporturi americane, piratate după un apel al hackerilor prorușiDin aceste motive, dacă salonul nu se reinventează, așa cum s-a întâmplat cu cel din Franfurt, care s-a mutat la Munchen, sau cu cel din Detroit, cel mai mare salon auto din Europa ar putea avea soarta evenimentului din Geneva, care a dispărut din calendarul european al OICA.