Eforturile Stellantis de a cuceri piețele din afara Europei cu modele produse local încep să fie vizibile cu primele produse. După C3 electric, Citroen lansează C3 Aircross, un SUV de clasă B care va avea și versiune cu 7 locuri.
Noul C3 Aircross este un SUV de mici dimensiuni, care va avea însă și o versiune cu șapte locuri. Modelul a fost dezvoltat de marca franceză pentru a fi competitiv pe piețele emergente și va fi fabricat în India și Brazilia.
Lungimea anunțată este de 4,32 metri, adică cu doar 2 centimetri mai scurt decât Duster, care va avea și o versiune cu șapte locuri, fără să fie comunicată o lungime suplimentară2. Cu un aspect clar de SUV, o gardă la sol de 20 cm, fără tracțiune integrală, C3 Aircross va intra pe un segment extrem de competitiv, în care lideri sunt mărci puternice, cum este Suzuki în India și Renault sau VW în America de Sud.
Mașina are un portbagaj tipic pentru o mașină compactă, cu 482 litri, care crește la 511 litri în cazul versiunii cu șapte locuri. La interior, modelul vine standard cu afișaj TFT pentru instrumentarul de bord și cu un display de 10 inci pentru zona de multimedia, fiind compatibil cu Apple Car-Play și Android Auto.
Citroen nu a anunțat deocamdată prețul acestui model, însă estimările prin comparație cu celelalte modele din gamă arată că acesta va costa sub 20.000 de euro.
Principalele piețe vor fi India și America Latină, unde astfel de SUV-uri sunt extrem de populare. „În India, decizia de a cumpăra un B-SUV este luată de întreaga familie, iar prietenii sunt deseori consultați.
În timp ce ecuația dintre buget și costul total de proprietate este principala considerație, știm că familiile indiene acordă o mare importanță originalității designului, prezenței statutului pe drum și unui nivel ridicat de confort general, cu spațiu, modularitate, conectivitate și funcționalitate, deoarece sunt conștienți de faptul că aceste atribute ale vehiculului reflectă stilul și statutul lor de viață. De aceea, nu am prevenit niciun efort pentru a face noul C3 Aircross cu adevărat dezirabil și accesibil pentru aceste familii”, spune Saurabh Vatsa, Director Citroën India.
În America de Sud, Stellantis are de asemenea planuri ambițioase, bazate în special pe Citroen, care poate oferi prețuri specficice regiunii. Până în 2024, Citroen vrea să-și crească vânzările de patru ori, iar segmentul B-SUV este unul din principalele produse pe care se bazează.
CITEȘTE ȘI Volvo, scădere a profiturilor în primul trimestru, în pofida majorării vânzărilor, din cauza subsidiarelor„Citroën își propune să-și consolideze prezența pe segmentul B-SUV din America de Sud, unde acum suntem foarte bine poziționați în Argentina și creștem în Brazilia și alte piețe. Noul C3 Aircross va fi în mod clar cheia pentru atingerea acestui obiectiv. Când am proiectat acest B-SUV, ne-am asigurat că răspundem nevoilor clienților sud-americani în ceea ce privește robustețea, stilul și versatilitatea și suntem încrezători că am reușit. Citroën va fi singura marcă de pe piață care va oferi un vehicul cu 7 locuri în segmentul B-SUV”, a declarat Vanessa Castanho, Vicepreședinte al mărcii Citroën în America de Sud.