Stellantis a produs în uzina din Rennes primul model C5 Aircross, SUV-ul pe care Citroen l-a prezentat la Paris sub forma unui concept și care va oferi propulsii multi-energie, așa cum ne-am obișnuit deja cu toate modelele grupului franco-italian. Modelul rivalizează direct cu Bigster, însă plaja de prețuri ar trebuie să fie mult mai ridicată față de modelul românesc.
Uzina Stellantis din Rennes, Franța, a fost retehnologizată și modernizată cu o investiție de 160 de milioane de euro, pentru a putea produce noua generație a SUV-ului compact C5 Aircross, o mașină care intră în era platformei STLA Medium, aceeași care se regăsește pe Peugeot 3008 sau pe Opel Grandland.
Producția de serie a modelului cu nume de cod CR3 va mai avea de așteptat câteva luni, până când sunt finalizate pregătirile producției în noua uzină, însă sunt cunoscute deja detaliile tehnice ale mașinii, dată fiind similitudinea cu celelalte modele ale grupului.
Printre noutățile tehnologice introduse pe linia de fabricație se găsește și sistemul inovator Ferrage, care permite montajul ușilor spate și față cu ajutorul comenzilor laser, printr-un control 3D, care urmărește montajul perfect aliniat. Stellantis spune că 65% dintre roboții ce vor fi utilizați pentru noul model sunt roboți recondiționați, care reușesc astfel să facă o economie importantă de costuri.
De asemenea, uzina și-a restrâns spațiul utilizat, de la 140 de hectare cât avea în 2015, până la 100 de hectare astăzi, spațiile rămase libere fiind reevaluate pentru alte activități.
Stellantis mai spune că, odată cu startul noului model în uzina din Rennes, toate unitățile de producție din Franța ale companiei includ cel puțin un vehicul electric în planul de producție.
CITEȘTE ȘI VIDEO Autoritățile vor deschide în următoarele ore încă 32 kilometri de autostradă. Simulare video - Cum va arătaNumărul de angajați de la Rennes este de 2000 de persoane, planurile vizând reducerea la doar un schimb, pentru o perioadă determinată, și revenirea la două schimburi odată cu lansarea producției, în a doua jumătate a anului viitor.
Viitorul Citroen C5 Aircross va avea atât motorizări electrice 100%, cât și mild-hybrid și plug-in hybrid, iar dimensiunile sale vor fi aproximativ similare cu cele ale actualei generații, care are o lungime de 4,50 metri și o lățime de 1,96 metri.
C5 Aircross este concurent direct cu Dacia Bigster, primul model compact al mărcii românești, însă cele două vor concura doar pe o parte dintre motorizări, având în vedere că Dacia nu oferă motorul electric, iar Citroen nu oferă un full-hybrid pe C5.
CITEȘTE ȘI BYD depășește pragul de 10 milioane de mașini, în doar 30 de ani de la înființareCitroen Oli
După C5 Aircross, Citroen va lansa un al doilea concurent pentru Dacia, dar de data aceasta pentru un model care nici măcar nu există, dar despre care s-a scris destul de mult. Este vorba despre un viitor B-SUV care ar urma să se desprindă din Sandero, să fie lansat în 2027 – 2028 și care ar putea să folosească numele Sandrider utilizat pentru mașina de Dakar a celor de la Dacia.
Chiar dacă speculațiile apărute în presa franceză dau acest viitor SUV Citroen ca rival pentru Duster, dimensiunile sale preconizate sunt mult mai mici decât cele ale SUV-ului de la Mioveni, și asta pentru că mașina va fi o versiune de serie a conceptului Oli, o mașină mică, de segment B. Planurile prevăd, potrivit informațiilor neoficiale, o mașină care să ocupe locul dintre C3 (4,01 metri) și C3 Aircross (4,39 metri) cu o lungime de circa 4,20 metri, cu elemente de design preluate de la conceptul prezentat în urmă cu doi ani și cu platforma Smart Car, pe care a fost dezvoltat și noul C3.
CITEȘTE ȘI VIDEO Operațiune de anvergură a fermierilor francezi, care au instaurat un baraj la frontiera cu SpaniaSegmentul B-SUV sub 4,30 metri, în care urmează să intre Citroen și Dacia, este extrem de disputat de modele precum Renault Captur, Ford Puma sau Suzuki Vitara, în zona accesibilă, și de VW T-Cross sau Toyota Yaris Cross, în zona mai scumpă.
Cum arată concurența între Citroen și Dacia