CFR Călători repune în funcțiuen vagoanele seria 21-90 (AVA 200), produse de Astra Arad începând cu anul 1996, fiind livrate către C.F.R. (după anul 1998 C.F.R. Călători) 50 de vagoane.
Sunt construite sub licență Corail și DeDietrich, fiind primele vagoane moderne construite în România, capabile de o viteza maximă de circulație de 200 km/h.
În anul 2024 vagoanele în cauză au fost supuse unei reparații capitale (cu modernizare, de tip RK) la SC Atelierele CFR Grivița, moment după care și-au reluat circulația sub o nouă serie, și anume seria 21-91. Materialul rulant face parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, prin programul investițional derulat din fonduri proprii de către CFR Călători.
Vagoanele sunt introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic. Acestea se află deja în circulație pe trenurile IC 581 și IC 582 de pe rutele București Nord – Constanța și retur.
Detalii tehnice:
PRODUCĂTOR: Sunt produse la „Astra Arad” începând cu anul 1996;
CITEȘTE ȘI FOTO Super reducere de vară pentru Tesla Model Y, la preț de VW Golf
MODERNIZATE DE: „Atelierele C.F.R. Grivița” în 2024;
REGIM DE CIRCULAȚIE: 61 (indicativ folosit în trafic intern și trafic internațional);
NUMĂR DE LOCURI: 74 de locuri duble cu sistem Funturo, tip salon;
· Scaune individuale, tip fotoliu, tapițate cu țesături ignifuge, antiuzură și antivandalism, poziționate câte 2/batiu (prevăzute cu cotiere). Fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion;
· Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență;
· Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;
· Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător);
· Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou);
· Prize 230 V 50 Hz c.a. pentru fiecare scaun și prize cu încărcare USB;
· Instalație de ventilație, încălzire și climatizare complexă, total automatizată;
· Iluminare cu led adaptiv in functie de intensitatea luminii exterioare;
· Viteza maximă de circulație: 200 Km/h. Vezi mai puțin