Dacia intră într-un segment complet nou, cu modelul Bigster, cel al SUV-urilor de familie, din clasa compactă. Așa cum ne-am obișnuit deja, Dacia ar putea atrage mulți clienți din zona de second-hand, dar Bigster este la fel de interesant pentru clienții altor mărci care nu își permit să țină pasul cu creșterea prețurilor. O acțiune de mediatizare a lui Bigster, derulată în Franța, a adus față în față clienții potențiali cu noul SUV compact de la Dacia.
Întrebarea principală a jurnaliștilor și analiștilor din industria auto, odată cu prezentarea lui Bigster, a fost: poate Dacia să convingă noi clienți să cumpere un model dintr-un segment în care marca n-a mai fost prezentă niciodată? Răspunsul nu va fi ușor de dat, dar va veni probabil la finalul primului an de existență în gamă al lui Bigster.
Între timp, Dacia a anunțat prețurile, a dat startul comenzilor și a început să prezintă noul model potențialilor clienți. În Franța, Dacia derulează o campanie numită "Bigster Experience" bazată pe un showroom mobil, format din două containere reunite, în care se află un exemplar Bigster.
![VIDEO Primul aeroport din Europa care introduce autobuze fără șofer](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21910765/1/plane-4304154-1280.jpg?width=151)
Mașina va ajunge astfel la public mult mai repede decât în showroom-urile dealerilor, pentru a putea fi văzută. Publicația L’Argus a stat de vorbă cu cei care au venit să vadă mașina, iar răspunsurile lor încep să dezvăluie cum văd francezii noul model ce va fi fabricat în România, alături de Duster.
Campania Bigster Experience, care duce SUV-ul Bigster în turneu prin orașele europene, are loc în mai multe țări și va avea loc, potrivit informațiilor Profit.ro, și în România, în perioada următoare.
![FOTO Ce spun francezii despre Dacia Bigster. „Am un Hyundai Terracan de 20 de ani și vreau să-l schimb!”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21907505/9/bigster-experience-container.jpg?width=585)
Bigster a fost prezentat de Dacia încă din 2021, sub forma unui concept-car. Designul său modern și robust, a fost primul care a atras atenția.
![VIDEO Umbrărescu a unit malurile lacului Cernica](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21910681/19/lacul-cernica.jpg?width=151)
Ulterior, la lansarea versiunii de serie, au apărut informații și despre principalele trăsături: spațiul mult mai mare decât cel din Duster, echipamente complet noi pentru Dacia, dar obligatorii pentru segmentul C, precum scaunele electrice, trapa panoramică, portbagaj cu acționare electrică, Cruise Control Inteligent.
Sunt tehnologii pe care în urmă cu 10 ani nici măcar mărcile istorice nu le ofereau pe modelele sale, în segmentul C. Dacia a profitat de accesul facil la ele, prin intermediul Renault și le poate vinde clienților cu prețuri mult mai mici decât concurența.
În Franța, Bigster are un preț de pornire de 24.900 euro, dar chiar și așa este mult mai ieftin decât un SUV concurent, care începe de la 30 – 35 de mii de euro, în echiparea cea mai simplă. La 31.000 de euro, francezii pot cumpăra motorizarea hibrid, care pe alte modele costă cel puțin 40.000 de euro.
![Guvernanții promit să modifice în Parlament OUG ”Trenuleț”, pentru ore suplimentare plătite în apărare și ordine publică. Discuții și cu sindicatele din companiile de stat](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33242/21910621/1/1737735131original-8n2a6277-enhanced-nr.jpg?width=151)
Interesul publicului francez pentru Bigster s-a văzut și la Paris, în cadrul Salonului Auto, noul model Dacia fiind asaltat în prima zi dedicată publicului larg. Zeci de persoane au înconjurat încă de la prima oră mașinile din standul Dacia și au început să verifice fiecare detaliu.
![FOTO Ce spun francezii despre Dacia Bigster. „Am un Hyundai Terracan de 20 de ani și vreau să-l schimb!”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21907505/6/dacia-bigster-paris-22.jpg?width=585)
Client de Logan MCV
Situația se repetă în showroom-ul mobil al Dacia. Vincent are un Logan MCV, pe care l-a cumpărat în 2009. A plătit pe el mai puțin de 15.000 de euro și este mulțumit de el și după 300.000 de km parcurși. „De mai bine de 15 ani, nu am decât complimente pentru Logan-ul meu MCV”, spune Vincent.
„A fost ieftin de cumpărat, economic de rulat datorită consumului foarte rezonabil și a trebuit să-i fac doar întreținerea normală. A fost prima mea Dacie și nu am fost dezamăgit”. Acum se gândește să-l schimbe și a văzut Bigster. „Vreau să-l schimb, să am ceva mai modern, mai confortabil și mai bine echipat”, explică Vincent jurnaliștilor.
![VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR mai au doar câțiva metri pentru a străpunge tunelul Daniela](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21910275/23/2.jpg?width=151)
Dar recunoaște că diferențele dintre cele două modele sunt uriașe. „Nu are nimic de-a face, fie ca design sau prezentare exterioară cu vopseaua bicoloră și jantele din aliaj. Dar, fără îndoială, în interior este și mai vizibil progresul, cu poziția de conducere, confortul scaunelor și finisajul general. Calitatea a făcut un salt incredibil înainte, se vede decalajul dintre generații. Bineînțeles că astăzi există toate sistemele de asistență la conducere obligatorii, dar comenzile, ecranele, butoanele, totul este infinit mai modern!”
![FOTO Ce spun francezii despre Dacia Bigster. „Am un Hyundai Terracan de 20 de ani și vreau să-l schimb!”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21907505/7/dacia-bigster-experience-1.jpg?width=585)
Este întrebat dacă prețul afișat este justificat. „După părerea mea, da, decalajul este pe deplin justificat”, spune Vincent. „ În primul rând, trebuie desigur să luăm în considerare inflația de peste 15 ani. Apoi, Bigster-ul entry-level este mult mai bine echipat decât cel mai high-end Logan MCV, unde singurul lux era aer condiționat opțional și un radio CD pentru mașină.
![HARTA Nou tronson din Autostrada ,,Unirii” - trimis la validare cu o provocare tehnică majoră](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21910120/1/autostrada-unirii.jpg?width=151)
Și apoi avem motoare mult mai puternice, cu siguranță un confort de condus mai mare și o izolare mai bună, ceea ce a fost un punct slab al MCV-ului”. Este interesat să cumpere noul model.
„Pentru a-mi înlocui motorina prefer motorul GPL, dar aștept sa fie oferit cu transmisie automată. Hibridul de 155 CP nu mă interesează, spre deosebire de ECO-G. Dar, chiar dacă înseamnă alegerea unui model recent, prefer confortul automatizării”.
Client de Sandero ECO-G
Un alt client, Jean, are tot o Dacia, dar una mai modernă. Și-a cumpărat în urmă cu un an un Sandero ECO-G 100. „Am avut destul de multe vehicule înainte, multe dintre ele Renault, și sunt impresionat de calitatea lui Bigster. Ecranul mare de instrumente, tableta touchscreen, scaunul electric, trapa panoramică sau hayonul electric, totul arată foarte modern, chiar și în comparație cu Sandero-ul meu recent”, spune Jean, care este decis să schimbe mașina.
![Lanț major de supermarketuri taie mii de locuri de muncă în Marea Britanie](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33215/21909554/2/screen-shot-2018-04-28-at-18-31-39.png?width=151)
„Aștept un test înainte de a semna, dar trebuie să returnez un vehicul în leasing în septembrie, care ar fi în concordanță cu primele livrări din vară”, spune omul, care se declară mulțumit și de preț. „Există o diferență de aproximativ 10.000 de euro față de Sandero-ul meu, dar consider că este total justificată în raport cu dimensiunea. Este un SUV mare care este mult mai accesibil. În fața concurenței, există o diferență minimă de 10.000 euro până la 15.000 euro cu vehicule comparabile, franceze sau străine. Bigster este bine plasat”.
Este interesat de motorizarea hibridă, datorită cutiei automate, dar pare să prefere ECO-G, probabil din cauza prețului. „Plăcerea de a conduce versiunea hibridă trebuie să fie interesantă cu confortul transmisiei automate, dar aș opta mai degrabă pe un motor GPL cu ECO-G 140”, explică Jean, care are același motor pe Sandero.
„ECO-G 100 al lui Sandero m-a convins. GPL-ul este ușor de găsit peste tot, cu mari economii atunci când conduceți doar cu acest combustibil. Fac în mod regulat drumuri lungi pe autostradă, iar astăzi este cea mai economică soluție de achiziționat și folosit, ca să nu mai vorbim de autonomie”.
Client de Hyundai Terracan 2004
Dar printre cei interesați de Bigster se numără și propretarii de mașini ale altor mărci. Pascal are un SUV mare, dar vechi. Hyundai Terracan. Caută o mașină la fel de mare, dar și accesibilă. Probabil că, dacă nu ar fi apărut Bigster, s-ar fi orientat către ceva de pe piața de second-hand.
![Primark are estimări înrăutățite de vânzări](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33215/21909338/1/primark-parklake.jpg?width=151)
„Dacă aș vrea să găsesc echivalentul vehiculului meu, mai ales în ceea ce privește dimensiunea și spațiul interior, ar trebui să aleg modele cu prețuri minime de 45.000 de euro, pe care nu mi le permit financiar. Acesta este ceea ce mă interesează cel mai mult la Bigster: un preț foarte competitiv pe piață și o gamă destul de largă de motoare”, spune Pascal.
E interesat tot de ECO-G 140. „Aș merge mai degrabă cu versiunea cu GPL, care ar înlocui motorul diesel al Hyundai-ului meu, mai ales pentru latura economică”.
![FOTO Ce spun francezii despre Dacia Bigster. „Am un Hyundai Terracan de 20 de ani și vreau să-l schimb!”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21907505/4/2d8a1850-avecaccentuation-bruit-modifier.jpg?width=585)
Cel mai așteptat motor
Motorul ECO-G produs de Dacia, pe baza unei soluții tehnice furnizate de un partener extern, este cel mai vândut motor cu gaz din Europa, fiind considerat ecologic de multe țări europene, datorită emisiilor mai reduse de CO2 ale GPL-ului.
![FOTO Grupul maltez Zacaria deschide un parc de retail în Cisnădie, într-o fostă fabrică de covoare](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33215/21909332/3/stadiu-santier-ianuarie-2025.jpg?width=151)
Faptul că rulează alternativ pe benzină și gaz, print-o apăsare a unui buton, îi oferă șoferului posibilitatea să decidă când are nevoie de puterea benzinei și când preferă aconomia GPL-ului. Autonomia celor două rezervoare este un avantaj în plus, putând ajunge până la 1450 km, un record pentru o mașină cu combustie. Versiunea ECO-G introdusă pe Bigster este nouă și, surprinzător, are o cilindree de 1.2 litri, mai mare și mai economică decât cea anterioară.
Motorul nu este disponibil, deocamdată, pentru comenzi, startul fiind programat pentru primăvara acestui an. În plus, deși nu există informații oficiale în acest sens, cel mai probabil acest motor va putea fi comandat de anul viitor și cu o transmisie integrală, 4x4, cu cutie automată.
Pascal, la fel ca mulți francezi, au o părere pozitivă despre brandul Dacia, ceea ce îi va ușura decizia de achiziție a lui Duster. „Întotdeauna am avut o percepție destul de pozitivă despre Dacia. Pentru mine, imaginea mărcii este una de bună calitate și fiabilitate excelentă la un preț destul de mic”.
![PREMIERĂ Renault Group a depășit pentru prima dată Stellantis, în Europa](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21907022/1/20241014-090747.jpg?width=151)
Dacia a ajuns în Franța al treilea brand auto, după vânzări, fiind depășit doar de Renault și Peugeot. Vânzările Dacia au depășit de mai mulți ani Citroen, iar modelul Sandero este al treilea cel mai vândut automobil din Franța în ultimii 3 – 4 ani.
În plus, anul acesta, Duster a cunoscut o creștere importantă, ca urmare a lansării celei de-a treia generații, modelul reușind să devină, la final de an, cel mai vândut SUV din Franța, cu cele două generații însumate.
Dacia are o rată foarte mare de achiziție de clienți de la alte mărci, 60%, mult peste media industriei (aprox 30%). În același timp, gradul de fidelizare al clienților existenți este la fel de mare, datorită nivelului ridicat de satisfacție pe care îl declară posesorii de mașini Dacia (75% dintre clienți aleg tot o Dacia la următoarea achiziție).