Proiectul denumit "Autostrada Litoralului" a primit ultimul aviz, înainte de aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin hotărâre de guvern.
Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea 30,59 km lungime traseu, 2 benzi de circulație pe sens, 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile.
Recent a fost anunțat că CNAIR a avizat documentele unor drumuri importante, inclusiv pentru "Autostrada Litoralului".
Astfel, au fost avizate
- Studiul de Fezabilitate pentru Varianta Ocolitoare #TimișoaraVest (aproximativ 14 km) cars va fi construită la profil de drum național cu două benzi pe sens și va avea un impact important atât pentru economia Județului Timiș, cât și pentru cea a Municipiului Timișoara.
Valoarea estimată pentru construcția acestei variante ocolitoare (finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 2,28 miliarde de lei (cu TVA).
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.
- Drumul expres Buzău-Brăila (aproximativ 111,6 km) a cărei variantă de traseu a fost avizată. Acest Drum Expres va tranzita județele Buzău și Brăila și va asigura inclusiv conexiunea cu Autostrada Ploiești-Buzău și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Măsuri avansate contra accidente auto - Amenzi aspre pentru cei care consumă alcool sau droguri la volan, sistem automat de camere video (fixe si mobile), inclusiv în zonele urbane, nou sistem de obținere a permisului auto- Varianta de traseu a Drumului Expres Brăila-Tulcea (aproximativ 61,6 km) a fost avizată tot astăzi. Acest drum expres va asigura la rândul său conexiunea cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, dar și cu drumul expres Constanța-Tulcea.
- Alternativa Techirghiol (lungime de 30,59 km) , pentru care astăzi a fost avizat Studiul de Fezabilitate, va fi construită la profil de autostradă. Această nouă autostradă va asigura o legătura rapidă între Autostrada de Centură a Constanței și sudul litoralului.
CITEȘTE ȘI Tranzacție - Christian Tour vrea să preia din nou sub control Anima WingsValoarea estimată pentru construcția acestui proiect (finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 4,85 miliarde de lei (cu TVA).
Pentru construcția acestui obiectiv vor fi alocate 36 de luni.
CITEȘTE ȘI FOTO Toyota a prezentat în Europa cele mai noi concepte electrice “A13 Brașov – Făgăraș, acest sector între Brașov și Făgăraș, a făcut parte din Autostrada Transilvania și a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani să spunem și aș vrea să-l scoatem de acolo și să îl facem pentru că traficul cere acest sector și ajută și Moldova, ajută și zona Brașovului, ajută și sudul țării, e un coridor important de conectare. Am spus doar Brașov - Făgăraș pentru că Sibiu - Făgăraș este deja aproape finalizat studiul de fezabilitate în derulare de cinci ani și acolo lucrurile sunt mai avansate”, a explicat atunci ministrul Transporturilor.
El a afirmat că un alt proiect este realizarea unei autostrăzi spre sudul litoralului, care să ocolească stațiunile aglomerate.
“Un alt proiect este continuarea Autostrăzii A4 spre sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud ca ocolitoare a Constanței să continue peste Canalul Dunăre Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol și să ajungă cel puțin în prima fază cel puțin până în zona Olimp, un bypass al stațiunilor aglomerate. Avem o fază avansată, un studiu de fezabilitate acolo, numele nu e chiar clar la ce se referă, se numește Alternativa Techirghiol. E un obiectiv important pe care îl vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante și trebuie construit”, a menționat ministrul Transporturilor.
El a mai afirmat că dorește și continuarea magistralei de metrou M5.