,,Autostrada Sudului" București-Ghimpați la profil de 3 benzi/sens sau Drumul Radial 10 ,,Măgurele Expres" sunt variante de traseu pentru punctul de plecare A 5 București-Giurgiu (Autostradă/Drum Expres), anunță CNIR.
Autostrada București-Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi/sens până la Ghimpați sau Drumul Radial 10 București-Măgurele sunt două dintre variantele pe care CNIR le analizează ca punct de plecare pentru drumul de mare viteză București-Giurgiu. Acest obiectiv strategic de pe Coridorul de Transport (TEN-T Core) va fi primul proiect nou al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, iar licitația pentru studiul de fezabilitate ar urma să fie lansată până la finalul anului :
28 noiembrie - Profit Financial.forum
,,Autostrada București -Alexandria este una dintre variantele pentru desprinderea A 5 București-Giurgiu, în zona Ghimpați, km. 12. București-Giurgiu va avea la bază o analiză multicriterială care va determina profilul drumului, autostradă sau drum expres, dar cel mai probabil, având în vedere valorile de trafic va fi autostradă. În același timp, analiza trebuie să fundamenteze aliniamentul ales. În prima etapă a analizei multi critieriale, Faza 1, vom avea patru sau cinci variante de traseu.
Fiecare trebuie să includă constrângerile de pe traseu, autorizații de construire deja emise, rețele de utilități, investiții ale autorităților locale. Se vor selecta două variante, cele mai favorabile, în funcție de costul estimat și trafic. În cadrul analizei va fi și București-Ghimpați-Giurgiu, dar va fi și posibilitatea desprinderii din Autostrada București-Sud (A0), cel mai probabil continuarea Drumului Expres Măgurele, acum în etapa studiului de fezabilitate.
Dintre acestea vom alege cea mai bună variantă de traseu. În ceea ce privește varianta de traseu București-Ghimpați, alături de colegii de la CNAIR am prevăzut profilul de 3 benzi/sens, de altfel, toate nodurile prevăd deja această a treia bandă, pentru că noi o considerăm favorită pentru București-Giurgiu, dar trebuie să fundamentăm. Între București și Giurgiu este zona protejată Comana, sit Natura 2000, zonă care trebuie ocolită. Din analizele noastre, aceasta ar fi una dintre variantele de traseu. Toate aceste variante vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, acolo se vor face simulări de trafic. " -Directorul CNIR, Gabriel Budescu.
În privința finanțării pentru autostrada/drum expres București-Giurgiu, CNIR va solicita proiectantului să prevadă și analiza posibilității de finanțare prin parteneriat public privat. Vom oferi Ministerului Transporturilor toate variantele de finanțare : fonduri europene, fonduri de la Buget, sau parteneriat public privat.
La începutul anului 2023, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Asocierea SC DP Consult SA – SC Explan SRL – SCA Teaha & Fuzesi au lansat investigațiile geotehnice pentru Autostrada București – Alexandria.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini cu noul Renault Espace, care se transformă în SUVÎn paralel cu investigațiile geotehnice prestatorul efectuează activități de deminare, investigații arheologice și studii topografice.
Traseul final al Autostrăzii București-Alexandria a fost aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Autostrada prevede 77 km lungime traseu, 47 pasaje și viaducte, 10 noduri rutiere.
CITEȘTE ȘI Compania aeriană britanică Flybe își încetează activitatea și anulează toate zborurile, falimentată după restricțiile impuse în pandemieCele 10 noduri de pe Autostrada București - Alexandria sunt:
- Nod 1 (km 1+750) - București, legătură A0 km 78+957 și Drumul Radial 10 - Măgurele Expres;
- Nod 2 (km 9+392) - Mihăilești, legătură DJ412A;
- Nod 3 (km 12+818) - Mihăilești, Iepurești, legătură DMV Giurgiu;
- Nod 4(km 15+710) - Stâlpu, legătură DN6(E72);
- Nod 5 (km 25+950) - Letca Noua, legătură DN61;
- Nod 6 (km 36+256) - Letca Veche, legătură DJ601D;
- Nod 7 (km 44+239) - Tunari, legătură DJ503;
- Nod 8 (km 59+626) - Vitănești, legătură DN6(E70);
- Nod 9 (km 69+759) - Alexandria, legătură DJ504;
- Nod 10 (km 75+365) - Alexandria, legătură DN6F(E70) km 9+301.
Spații de servicii: km 1+750 - Centru Întreținere și Coordonare #CIC + S3; km 25+950 - CIC + S3; km 75+365 - CIC + S3.
Secretarul de stat a mai anunțat că proiectant este Asocierea SCDP Consult SA - SC Explan SRL - SCA Teaha&Fuzesi.
CITEȘTE ȘI Sorin Grindeanu vrea ca Autostrada Unirii să fie prelungită până la Chișinău și Odesa „Va traversa U.A.T.-urile: Ilfov - Dărăști, Măgurele, Giurgiu - Mihăilești, Iepurești, Bulbucata, Letca Noua, Ghimpați, Teleorman- Bujoreni, Botoroaga, Drăgănești-Vlasca, Băbăița,Măgura, Orbeasca, Alexandria, Mavrodin, Buzescu”, a precizat Ionel Scrioșteanu.
Conform acestuia, în cel mai scurt timp, vor începe forajele pentru realizarea studiilor geotehnice, precum și celelalte activități necesare studiului de fezabilitate.
„De asemenea, urmează și depunerea documentațiilor necesare emiterii certificatelor de urbanism de la Consiliul Județean Ilfov, Consiliul Județean Giurgiu și Consiliul Județean Teleorman, cărora le mulțumim pentru buna colaborare în pregătirea și elaborarea acestui proiect foarte important pentru dezvoltarea sudului țării.”, a menționat oficialul din Transporturi.