Kia a prezentat în premieră noua generație a SUV-ului Sportage, un model produs în Europa, care a reprezentat pentru marca sud coreeană mulți ani principala sursă de venituri pe continent.
Cel mai nou Kia Sportage, prezentat în premieră de constructorul sud coreean, este mai spectaculos ca niciodată, rivalizând în detalii sofisticate cu cele mai în vogă mărci ale momentului. Designerii Kia, conduși de celebrul Peter Schreyer și de fostul designer al BMW Karim Habib, s-au întrecut pe ei și au construit o mașină care atrage atenția încă din prima secundă. Chiar dacă ar putea fi acuzați de o „supraîncărcare” a designului cu o mulțime de elemente, rezultatul final transmite precizie, orientarea high-tech și forță, toate îmbrăcate într-o atmosferă SF. Proporțiile mașinii rămân în zona SUV-urilor compacte sportive, așa cum s-a întâmplat cu toate cele patru generații anterioare, având totodată și micile elemente de asemănare cu Hyundai Tucson, cu care împarte platforma și o serie de componente.
Partea frontală a mașinii, cea care poartă aproape întreaga greutate a designului, este încărcată atât cu o nouă grilă, care stilizează la maxim conturul „nas de tigru” regăsit pe toate modelele mărcii, cât și cu noile lumini de zi în formă de bumerang, care amintesc atât de bumerangul de pe mașinile Mitsubishi, cât și de colții de tigru de pe mașinile Peugeot.
„Reinventarea lui Sportage a oferit talentatei noastre echipe de design o oportunitate extraordinară să facem ceva nou; să ne inspirăm din recentele relansări ale mărcii și din introducerea lui EV6, pentru a inspira clienții printr-un design modern și inovativ al unui SUV. Cu noul Sportage, nu am vrut pur și simplu să facem un pas înainte, ci să ne mutăm la un nivel diferit în clasa SUV”, a declarat Karim Habib, vicepreședinte și șef al centrului de design global al Kia.
Și la interior mașina a trecut printr-o puternică transformare care poate sta fără teamă lângă orice automobil al mărcilor premium europene. Materialele ce se regăsesc pe suprafețele uzuale, dar și detaliile cromate sunt dominat de displayul uriaș care acoperă aproape întreg bordul.
„Când vezi noul Sportage în persoană, cu statura sa dinamică, strălucitoare, dar puternică, și când stai în habitaclul orientat către detalii, cu frumoasele finisaje interioare și materiale de primă clasă, vei vedea că am atins acele ținte și am stabilit noi standarde”, mai spune Habib despre mașina pe care a creat-o.
CITEȘTE ȘI Dacia a ajuns la 200.000 de Dustere vândute în Germania, 10% din totalul producției de la Mioveni, chiar dacă a pierdut jumătate de clienți în anul pandemieiCea de-a cincea generație va avea o versiune specială, pentru prima dată în istorie, cu un design modificat, „cu un caracter mai încrezător, viguros și versatil”, care va fi numit Sportage X-Line. Acesta va avea o bară frontală diferită, ornamente laterale și bare de plafon curbate, iar la interior vor fi oferite materiale speciale. De asemenea, Kia a anunțat că Europa va avea pentru prima dată de la lansarea acestui model acum 28 de ani o versiune proprie a acestui model destinată exclusiv clienților din Europa, fără să ofere mai multe detalii.
Kia Sportage a fost vândut în 2020 în 68.485 de exemplare, în Europa, o scădere de circa 35% față de anul anterior, când depășea 100.000 de unități vândute. Anul 2020 a fost primul din istoria prezenței Kia în Europa în care Sportage a fost depășit în vânzări de un alt autoturism al mărcii, de Niro, modelul cu propulsie electrică de clasă B, produs de coreeni.
Kia nu a oferit pentru moment mai multe informații referitoare la motorizările noii generații, care va fi lansată oficial în Coreea de Sud în luna iulie, iar în Europa va fi lansată în septembrie.