Ford a testat, cu succes, mașini autonome pe întuneric, cu farurile oprite, pentru a verifica siguranța automobililelor fără șofer în condiții dificile, dar și pentru a demonstra că acesta pot fi “învățate” să funcționze chiar și în condiții în care oamenii ar eșua, potrivit Forbes și Re/Code.
La începutul anului, Ford a început testatarea mașinilor sale autonome în condiții dificile de mediu, inclusiv pe zăpadă și polei.
Unul din avantajele mașinilor autonome, invocat de companiile care lucrează la dezvoltarea acestora, este acela că autovehiculele fără șofer ar putea contribui la reducerea numărului de accidente. Pentru ca acest lucru să fie adevărat, mașinile trebuie să “învețe“ să funcționeze în diferite condiții de mediu, fără intervenția unei persoane și având performanțe cel puțin egale cu un șofer experimentat, indiferent de situație.
CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz este ținta unui nou proces în SUA: mai mulți proprietari auto acuză compania de manipularea emisiilorMașinile autonome se bazează, în prezent, pe trei senzori, cu ajutorul cărora se orientează în spațiu: radare, camere video și tehnologia de teledecție LIDAR (Light Detection and Ranging - identifică obiecte și apreciază distanța față de acestea cu ajutorul laserului). Camerele de filmat nu pot funcționa optim în condiții de vizibilitate redusă, iar dezvoltarea unei mașini complet autonome și sigure depinde, într-o mare măsură, de îmbunătățirea celorlate tehnologii.
“Testarea mașinii pe întuneric a scos camera din ecuație. Am putut face localizarea și detectarea obiectelor folosind doar LIDAR. Acesta a fost scopul testului, să arătăm abilitatea mașinii de a continua să opereze în lipsa camerei”, a afirmat Randy Visintainer, director al diziviei de mașini autonome la Ford.
Numeroase companii dezvoltă, în prezent, mașini autonome, dar lipsa unei legislații specifice, discuțiile privind aplicabilitatea legilor din domeniul auto în cazul mașinilor cu pilot automat și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.
Recent, softul mașinii fără șofer a companiei Google a fost modificat după o ușoară coliziune cu un autobuz pe o autostradă din California, în condițiile în care programul a anticipat, eronat, că respectivul autobuz va încetini sau opri în trafic.
Mașinile autonome dezvoltate de Google au fost deja testate pe o distanță totală de peste 3 milioane de kilometri pe drumurile din SUA în cei peste șase ani de la demararea proiectului, timp în care au fost implicate în 17 incidente minore de trafic, potrivit companiei.