Cererea pentru călătoriile cu autocarul pe rute internaționale a revenit în această vară la nivelurile de dinaintea pandemiei, potrivit FlixBus România. Compania de servicii de mobilitate a încheiat un parteneriat cu Tabita Tour pentru curse spre Spania și vrea ca anul viitor să conecteze România cu Grecia.
FlixBus a intrat în România în 2016, mișcare anunțată în premieră de Profit.ro, iar un an mai târziu și liniile internaționale ale Eurolines România au fost integrate în rețeaua de rute internațională a FlixBus.
“Restricțiile din 2021 și parțial 2022 au dus inevitabil la o scădere a numărului de pasageri, care s-a translatat, desigur, și în business-ul nostru. Acum vedem o revenire graduală și volume pe care le știam din perioada prepandemie, astfel că anul viitor poate fi în ansamblul său mai bun față de 2019”, a declarat pentru Profit.ro Adrian Rășoiu, reprezentanul FlixBus România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Operatorul de mobilitate colaborează cu patru parteneri locali, companii de transport cu o flotă formată din circa 30 de autocare, și deservește curse către 18 țări europene, din aproape 100 de orașe din România.
Cele mai multe curse leagă România de țările vecine, pentru care cererea este ridicată. Anul trecut, rețeaua a lansat o linie directă către litoralul bulgăresc, în acest an către Istanbul, și pregătește linii noi, către Spania, în colaborare și operate de către Tabita Tour. Ar putea urma Grecia, o piață cu un potențial ridicat.
Reprezentanții FlixBus consideră, de asemenea, că în acest moment există o oportunitate de a introduce flexibilitate în transportul național și de a le permite companiilor care sunt deja prezente în România, precum și noilor companii, să furnizeze servicii diferite pe rutele interjudețene.
“Sperăm să fie regândit cadrul de reglementare. Licențele actuale de transport interjudețean– valabile initial până în 2019, dar prelungite - vor expira în vara anului viitor, și o nouă prelungire este puțin fezabilă. Modul în care este organizat acum transportul de pasageri limitează posibilitatea companiilor care vor să inoveze în această industrie să pătrundă pe piață și să răspundă nevoilor pasagerilor care își doresc servicii de calitate.
În țările vest europene care au renunțat la sistemul prin care un singur transportator opera o anumită rută, în baza unei licențe, toată piața s-a dezvoltat foarte mult, în complementaritate cu alte mijloace de transport, pentru că oamenii au călătorit mai mult având mai multe opțiuni, o rețea intermodală”, a spus Rășoiu.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV CONFIRMARE Diverta a fost vândută pe 1 leu. "O mare ușurare, cel mai important pas spre pensie"FlixBus face parte din grupul german FlixMobility, a cărei rețea este prezentă în aproape toate țările Europei, prin parteneri locali, cu 400.000 de rute zilnice către 2.400 de destinații. Pe lângă cursele cu autocarul, rețeaua include și transport cu trenul, în Germania și Suedia.