Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să separe cu gard și bordură traseul liniei de tramvai 21 de pe Bulevardul Colentina și de pe Calea Moșilor de traficul auto de pe cele două artere rutiere, pentru ca tramvaiele să nu mai fie blocate de autoturisme care, în lipsa acestui gard, pot intra pe linie. Lucrările urmează să înceapă cel mai probabil anul viitor, după obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor.
Traseul liniei de tramvai 21, una dintre cele mai folosite din Capitală, pornește de la kilometrul zero al Bucureștiului, în Piața Sfântul Gheorghe din apropierea Pieței Unirii, și se oprește după piața Bucur Obor, în zona complexului comercial Europa.
"Intenționăm să delimităm zona cu bordură și gard. Aceasta este o lucrare de investiții, iar lucrările vor începe, probabil, anul viitor, după parcurgerea etapelor legale. Durata lucrărilor va fi stabilită în urma finalizării studiului de fezabilitate", au declarat, pentru Profit.ro, reprezentanții RATB.
Proiectul Regiei se află deocamdată într-o fază incipientă. La finalul lunii trecute, Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) a Primăriei Capitalei a luat în discuție solicitarea RATB de formulare a unui punct de vedere asupra lucrării "delimitarea amprizei liniei de tramvai 21 față de traficul auto general", pe Șoseaua Colentina și Calea Moșilor.
CITEȘTE ȘI Românii și-au mărit depozitele în bănci în luna mai cu 930 milioane lei, dar deprecierea leului le-a redus valoarea în euroComisia și-a dat acordul pentru proiect, însă a ridicat și condiții. Astfel, potrivit unui document CTATU analizat de Profit.ro, arhitecții bucureșteni vor ca traseul tramvaiului 21 să fie delimitat cu gard și bordură doar pe tronsoanele excedate de trafic, care ar urma să fie stabilite printr-un studiu specific de evaluare.
"Se solicită prezentarea mai multor variante de design pentru elementul separator, care să împiedice escaladarea spre linia de rulare, și propuneri de materiale de calitate, care să permită întreținerea/curățarea gardului separator", se mai arată în documentul citat.
Șoseaua Colentina este una dintre cele mai aglomerate din Capitală, iar tramvaiele de pe linia 21 sunt adesea blocate și obligate să stea intervale mari în trafic, din cauza mașinilor care pătrund pe șine, ceea ce face ca atât călătoria, cât și timpul de așteptare în stație al pasagerilor să fie neplăcut de lungi.
CITEȘTE ȘI Fără o infrastructură adecvată până pe litoral, mii de românii din vestul țării aleg să își petreacă vacanța la ștrandurile din UngariaMai demult, după modernizarea Șoselei Colentina și a Căii Moșilor, Primăria a încercat să delimiteze traseul tramvaiului 21 cu separatoare de plastic, însă acestea au fost rupte de către șoferi, iar demersul nu a fost reluat.
Potrivit Hotnews, în absența mașinilor care să blocheze linia, traseul complet al tramvaiului 21 ar dura circa 35 de minute, însă din cauza autoturismelor care intră pe șine, durata parcursului urcă la o oră și jumătate.
"Principalele probleme sunt pe Șoseaua Colentina, între Șoseaua Sportului și Doamna Ghica, această porțiune fiind plină de mașini care rămân blocate pe linia de tramvai. Dacă între Șoseaua Fundeni și Doamna Ghica mai sunt echipaje de poliție care îi sancționează pe șoferii indisciplinați, între Strada Sportului și Șoseaua Fundeni, pentru a parcurge o stație, tramvaiul are nevoie de 20-30 de minute", arată sursa citată.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Philip Morris International va produce și în România rezervele de tutun pentru dispozitive IQOS. Investiție de 490 milioane euro pentru o fabrică de țigări din OtopeniDacă proiectul RATB va fi dus la bun sfârșit, traseul tramvaiului 21 va fi protejat de traficul auto în același mod în care a fost protejat cel al liniei 41, prima linie de „metrou ușor” din România, care face legătura între Ghencea și Piața Presei Libere, din 2002, cu garduri metalice. Astăzi, tramvaiul 41 funcționează mult mai bine decât în perioada în care nu era separat de traficul auto.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, declara în luna mai că nu se pune în niciun caz problema ca municipalitatea să renunțe la culoarele unice destinate transportului public și că va acționa astfel încât această măsură să fie cât mai eficientă. Firea a susținut atunci că în foarte scurt timp orașul va fi complet blocat dacă nu vor fi luate măsuri de descurajare a traficului rutier și că "pentru început" are în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă "nu sunt excluse și alt gen de măsuri”.
Principalele proiecte ale municipiului București care vizează fluidizarea traficului rutier în zona București-Ilfov sunt incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și vizează introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 kilometri, achiziția a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început, modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 de kilometri de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1.800 de stații.