EXCLUSIV FOTO Șeful Dacia România: Producția uzinei din Mioveni își va menține un ritm mai scăzut în următoarele luni. Piața auto a atins „un platou” al cererii. Dacia -Plan ambițios pentru următorii 10 ani

EXCLUSIV FOTO Șeful Dacia România: Producția uzinei din Mioveni își va menține un ritm mai scăzut în următoarele luni. Piața auto a atins „un platou” al cererii. Dacia -Plan ambițios pentru următorii 10 ani
scris 14 mai 2023

Atât Dacia, cât și Ford ar putea fi afectate de o scădere a cererii de automobile, după ce anul trecut, la fel ca restul industriei auto, cele două mărci nu reușeau să facă față comenzilor, din cauza blocajelor de producție.

Piața de autoturisme din România traversează în acest moment o perioadă de succes, dacă analizăm înmatriculările, ca urmare a livrărilor numeroase în baza comenzilor înregistrate în 2022, în plină criză de semiconductori. În același timp, cealaltă latură a vânzărilor, care se manifestă sub formă de noi comenzi de automobile, pare să încetinească și a produs deja efecte, pentru industria românească: producția de automobile în cele două uzine, Dacia și Ford, a scăzut în luna aprilie, comparativ cu ultimele 16 luni.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Un autoturism Dacia Spring a ars complet, după ce a început să scoată zgomote CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Un autoturism Dacia Spring a ars complet, după ce a început să scoată zgomote
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Șeful Dacia România, care conduce inclusiv uzina din Mioveni, explică pentru Profit.ro dacă luna aprilie a fost o excepție sau ne putem aștepta la un ritm mai lent al producției și în perioada următoare.

„Producția din luna aprilie a fost influențată de mai mulți factori, cel mai important a fost oprirea de Paște. Dar vom continua în lunile următoare să avem un ritm de producție mai lent. Cred că vom reveni la un volum mai mare abia după remont, la vară”, a declarat pentru Profit.ro Mihai Bordeanu, director general al Dacia România.

Deși nu se pot face corelații deocamdată cu evoluția pieței auto locale, există date care încep să confirme previziunile de la sfârșitul anului trecut, care arătau că fenomenul frânării cererii pe piața de automobile se va resimți în toată Europa, în 2023.

Directorul Dacia a explicat că, deocamdată, piața auto din România înregistrează doar o „încetinire a creșterii”.

FOTO Premieră mondială: O mare companie aeriană introduce cușete la clasa economică CITEȘTE ȘI FOTO Premieră mondială: O mare companie aeriană introduce cușete la clasa economică

„Nu se simte încă o scădere a pieței, dar se simte un oarecare platou, o încetinire a creșterii am putea spune. Creșterea pieței nu este imposibilă în acest an, o mare parte din mașinile care se livrează și înmatriculează anul acesta au fost comandate anul trecut. Legat de comenzi nu avem niciun element care să ne panicheze, dar vedem o încetinire, în general la mărcile din grup, dar nu este nimic semnificativ”, a precizat Mihai Bordeanu.

EXCLUSIV FOTO Șeful Dacia România: Producția uzinei din Mioveni își va menține un ritm mai scăzut în următoarele luni. Piața auto a atins „un platou” al cererii. Dacia -Plan ambițios pentru următorii 10 ani

Chiar și așa, Dacia are un plan ambițios pentru următorii 10 ani, un plan care urmărește atingerea unui prag de un milion de mașini vândute. „Angajamentul nostru este ca în 2032 să ajungem la un milion. Cu locurile de producție actuale nu ajungem la 1 milion, totul e pe masă. Trebuie să ne hotărâm, strategia nu este încă scrisă. Cele două modele pe care le vom lansa vor contribui, acesta este rolul lor”, a explicat Bordeanu, care a confirmat că uzinele din România și Maroc nu ar putea să producă decât 800.000 de automobile. „Trebuie decis, nu suntem încă aproape de o decizie”.

Ford angajează 1.300 de persoane la uzina din Craiova, pentru a susține producția noilor modele Courier CITEȘTE ȘI Ford angajează 1.300 de persoane la uzina din Craiova, pentru a susține producția noilor modele Courier

În același timp, un alt pericol ar putea să afecteze activitatea de la Mioveni: noile standarde Euro 7, care presupun unele modificări importante ale motoarelor, dar care nu au fost deocamdată definitivate de Comisia Europeană.

„Dacă Comisia Europeană rămâne la standardul Euro 7 așa cum este el scris acum, la 1 iulie 2025, vom fi nevoiți să închidem uzina. Comisia are o viziune romantică asupra costurilor, o vede la 2 – 3 sute de euro, noi împreună cu alte companii și cu ACEA le vedem mai degrabă spre 2000 de euro. Legat de acest aspect, nu vom putea fi gata, până la data stabilită.

Este un semnal pe care îl trimitem. Evident că nimeni nu vrea să închidă uzina, dar acolo vom ajunge”, a spus Mihai Bordeanu, prezent la evenimentul de lansare a noii versiuni de echipare a mașinilor Dacia, Extreme.

viewscnt
Afla mai multe despre
mihai bordeanu
productie dacia
piata auto romania